Veren en schokbrekers

Goededag allen!!
Mijn veren plus veerpootlagers voorzijde en veren en schokbrekers achter zijn aan vervanging toe.

Welke lengtes voor de veren kan ik het beste bestellen, zou wel lekker zijn als ik de auto ~2cm lager kan krijgen.
Heb ook geen flauw idee wat de maten nu zijn.

Alvast bedankt en een fijn weekend!!

Tees

Donateur
Je kan kijken naar Eibach verlagingsveren met Bilstein dempers, dan ga je zo'n 3 cm omlaag denk ik. @Antera kan je daar alles over vertellen en dat evt voor je monteren.

Is het ook mogelijk om iets lager te gaan met alleen veren? Vorig jaar nieuwe schokdempers voor laten plaatsen, dus wil die niet vervangen.

Tees

Donateur
Beetje zonde van de arbeid dat je vorig jaar dan alleen de schokdempers hebt vervangen, lagers kan je beter maar altijd meenemen, kost niet veel en ze moeten toch los.
Veren verslijten normaliter niet zomaar, waaraan merk je dat?

Je kan volgens mij wel de huidige dempers gebruiken als ze vrij nieuw zijn.

Rechtsvoor hoor ik het kraken en piepen als ik over een drempel rijd, ook blijft de auto naar rechts trekken.
Ook staat de auto rechtsvoor een 1-1,5 cm lager.

Tees

Donateur
Als de auto zoveel doorhangt, dan moet er wel bijna een veer gebroken zijn...veren worden in de loop der tijd wel een fractie soepeler, maar dit klinkt niet als zoiets.

Ja inderdaad, dat kraken en piepen lijkt mij ook een teken dat er iets langs elkaar schuurt.

Heb nu een setje Monroe schokdempers op het oog en dan gooi ik er iets kortere veren onder, achter is standaard 343 volgens mij, voor de voor kant weet ik het niet.

Hakar

Donateur
Heb je al wat laten doen of ben je nog zoekende.
Kraken en piepen bij in en of uitveren kan ook komen door verdroogde rubbers in je ophanging.
Wat Tees al aangaf, @Antera kan je daar vast en zeker meer over vertellen.

Nee heb nog niks laten doen, ga morgen langs bij mijn garage om te kijken wat er precies is, dan kan ik alle benodigde onderdelen bestellen en daar laten vervangen.

@Antera wat zijn de gangbare maten voor veren die passen bij de Monroe schokbrekers voor en achter.
Maten voor: 510 en 360
Achter: 655 en 418.
En passen hier eventueel ook verlangingsveren op?

Antera

Donateur
Maten van veren????

Op alle oem (vervangings) schokdempers kunnen verlagingsveren. Afhankelijk van auto maximaal 40/45mm.

Daarnaast zijn er geen verlagingsveren van 20mm

Ja als ik kijk naar veren, zie ik best veel verschillende maten (lengtes).
Heb nu bvb achter veren van 338mm en voor van 350mm in mijn lijstje staan beide van Monroe, maar ik zie ze van 275mm t/m 368mm staan.
Mij lijkt het logischer als beide veren even lang zijn of in ieder geval achter langer ivm belading?

Bovenaan Onderaan