Veren kapot

louis_O2

Nieuw lid
Bij mijn octavia combi van 2012 en 42000 km is na een kapotte voorveer nu een kapotte achterveer. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met een veer die zo snel kapot is gegaan ?

louis_O2

Nieuw lid
Het is wel een 4x4 maar dat is makkelijk voor de wintersport. En met de vouwwagen (950 kg) in de zomer door de bergen. Nooit off road. Ook ben ik altijd voorzichtig met drempels. Zo ie zo zijn de meeste kilometers snelweg kilometers. 8.000 per jaar waarvan circa 5.000 tijdens de vakantie (zomer + winter) en dus 95 % snelweg. In Nederland fiets ik meestal. Het was eerst linksvoor (400 km en 2 maanden geleden) en nu dacht ik rechtsachter. Dat zal ik morgen definitief horen. Auto staat nu bij de garage.

Cordoba

Forumguru
In jaren gebeurt het breken van een veer, soms nog wel sneller en eigenlijk bij ongeveer ieder automerk komt het wel eens voor, ook de km-stand is erg laag voor zo'n mankement. Dit geval met twee kapotte veren lijkt me geen toeval, óf het is een fabricagefout, óf er is iets gebeurd met de auto waardoor er twee veren zo kort na elkaar kapot gaan.

Antera

Donateur
Tja de veren zijn niet meer zoals vroeger al vind ik deze wel snel gebroken. Misschien toch te zware belasting gehad misschien?

louis_O2

Nieuw lid
Het was linksachter. Vouwwagen heb ik al 11 jaar. En fietsendrager gebruik ik ook af en toe. Maar disseldruk is altijd rond de 50 kg. Drempels neem ik altijd rustig. Ik ben ga rijden met de auto toen er 7 km op de teller stond. Toen zaten er geen blokken tussen.

Bovenaan Onderaan