Vergeet ik iets?

mister9

Actief lid
Hallo,

Beetje rare vraag misschien. Maar sta op het punt de dealer een offerte te laten uitbrengen voor een Octavia ivm de lease. Ik weet dat een auto erg persoonsgebonden is, maar zien jullie nog dingen waarvan je denkt: "dat moet er eigenlijk ook op", of "je krijgt misschien spijt als je dit niet neemt...". Ik heb op dit moment:

• Skoda Octavia Combi, 1.4 TSI (122 pk) Greentech Elegance Business Line
  • Metallic Lak - Black Magic Metallic
  • Sunset
  • Connect Pakket
  • Volwaardig reservewiel
  • Dorpellijst
  • Uitlaatstuk
  • Afneembare trekhaak
Hoor het graag als jullie nog suggesties hebben!

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb er zelf een "kunststof kofferbakschaal met ALU tussenschot en opstaande rand (1Z0 061 062)" in liggen. Heeft voor- en nadelen, maar voor mij wegen de voordelen op tegen de nadelen. Voordeel voor mij is dat je kofferbak veel schoner blijft (m'n dochter gooit er wekelijks paardrijspullen in, en dat er dan wat stro of erger meekomt voorkom je niet). Afgelopen zaterdag had ik de pech dat er na het boodschappen doen een pak melk lek was geraakt, dus een flinke plas melk achterin. Ik was heel blij dat dat allemaal in die schaal lag en niet op de bekleding, schoonmaken was heel snel en simpel. Nadelen zijn er ook, het kost wat bagegeruimte (maar als ik op vakantie ga haal ik hem eruit), en de bodem is te glad, spullen glijden wel heel makkelijk.

Sparkie

Forumguru
Ik heb van de dealer een vervanger voor de Columbus geoffreerd gekregen. In plaats daarvan wordt er een Pioneer ingezet.
Als je toch besluit om de Columbus te houden is misschien een Navilock aan te raden.

mister9

Actief lid
Welke Pioneer heb je gekregen? Want de columbus is, hoewel diefstalgevoelig, wel een topding natuurlijk...

reeseend

Forumguru
Persoonlijk kan ik je de 2.0 TFSI motor aanraden. Maar dat moet net in het budget passen :winkie:

mister9

Actief lid
Haha, vrees dat dat 'm niet gaat worden. 1.4 tsi beviel prima tijdens de testrit. Maar zou jammer zijn als ik achteraf dacht: Dat ik daar nou niet aan gedacht heb!!

deusjevo

Forumguru
Dynamic pakket met 17"velgen, verlaagd sportonderstel en sportstoelen.
Heerlijk en bekt nog goed ook!

mister9

Actief lid
Wat is het Dynamic pakket?

En ik mag geen 17" velgen bestellen, omdat ik de greentech versie heb. Dan mag ik niet groter dan 16". Baal er ook erg van!

Rallye

Forumguru
Ik kan iedereen de verhoogde laadvloer aanraden: je losse rommel is goed op te bergen en boodschappen schuif je zo de kofferruimte binnen.

Cordoba

Forumguru
Wat ik bij een combi zonder meer zou toevoegen: beschermfolie of beschermstrip voor de lak van de achterbumper (beschermd tegen krassen bij in-/uitladen via de achterklep).

TL@

Forumguru
Zetelverwarming is ook leuk.
Automatisch dimmende buitenspiegel vink ik ook altijd aan.

Bovenaan Onderaan