vergroten grondspeling voorzijde O1

apexapex61

Nieuw lid
Dag mensen,
Ik ben nieuw op dit forum en heb meteen een vraag:
Heeft er iemand ervaring met het verHOgen van een O1, in tegenstelling tot het veel beschreven verlagen...
Mijn O1 heeft achter hulpvering vanwege regelmatige zware belading / aanhangers / caravan.
De voorzijde, die een behoorlijke oversteek heeft, komt hierdoor nóg lager boven de weg te zitten dan normaal en dit is in de verkeersdrempelrijke binnensteden en bij wat minder vlakke ondergronden een flink nadeel.
Ik heb bij ca. 180k km nieuwe schokbrekers vóór én achter gemonteerd, die werken ook nog prima, maar de veren zijn nog de originele, met hulpveren achter en de O1 is ook alweer ruim 100k km verder...
Ik heb een setje KYB veren aangeschaft om rondom de veren ook te vernieuwen, met heavy duty exemplaren voor de achterzijde, dan kunnen de hulpveren m.i. komen te vervallen.
Zijn er onder jullie nog Willie Wortels die iets weten te verzinnen dat de voorzijde wat hoger zet?
Ik kan zelf (veilig) nog 5mm winnen door onder de toplagers van de voorpoten een rvs spacer te monteren...
Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet !

P.S. Die nieuwe Yeti 2.0 TDI 125kw hand-6 4x4 moet ik eerst een nietnadergenoemdeloterij klapper voor maken:cool:, dan hoef ik meteen niet meer zelf te sleutelen ook.

Canon-Eye

Forumguru
moet ik eerst een nietnadergenoemdeloterij klapper voor maken
Dat plan heb ik al vaker gezien.
Maar op dit forum is dat blijkbaar nog niet gelukt (tenzij betrokkene het stilgehouden heeft natuurlijk...)

guitar_billy

Senior Member
informeer eens naar de veren van het "Skoda slecht wegdek pakket".
deze optie maakt dat de auto een 2cm hoger op de poten komt te staan t.o.v. standaard onderstel.

bij autos leverbaar als compleet pakket met bodem beschermplaten enzo, maar het lijkt me dat een dealer deze ivm reparatie ook los moet kunnen leveren.

Bovenaan Onderaan