Verkeerde taal op maxidot tov columbus

Borrie1973

Actief lid
Het is nu al twee keer voorgekomen dat als ik de auto gestart heb, het maxidot de duitse taal heeft terwijl de columbus gewoon de nederlandse gebruikt. Als ik bij instellingen nu de taal tijdelijk even wissel naar een andere taal en aansluitend weer terug naar Nederlands, komt de maxidot ook weer synchroon qua taal.

Is dit bij iemand anders ook al een keer voorgekomen?

Eppiegrande

Actief lid
Ja, zie bij kinderziektes, maar nu de laatste tijd niet meer. Begint nog wel eens in Duits, maar springt dan over naar Nederlands

VWim

Forumguru
Heb wel regelmatig dat de Octavia ineens in Autostad staat, duurt ongeveer een seconde. Vervolgens krijg ik een melding met de maximale snelheden in Nederland en daarna sta ik weer op de juiste plek.

Eppiegrande

Actief lid
[quote="Hoe lang blijft ie dan in het duits staan? @Eppiegrande[/quote]

Een seconde, eerder bleef hij net zoals jij beschrijft staan en moest ik ook wisselen van taal om weer Nederelands te lezen.

Borrie1973

Actief lid
Ik denk dat het systeem niet lekker is, hij geeft nu een storingspiep bij PDC. Die doet het nu niet meer. Ben nu aan het winkelen. Hopelijk doet ie het straks weer, misschien reset ie weer. Waar kan ik eventueel een reset doen zonder al mijn aanpassingen, radiozenders en navilokaties kwijt zijn??

Monteurtje

Forumguru
De klacht die je omschrijft wat betreft de taal die verandert is bekend. Afhankelijk van de software versie is daar een update voor. Waarschijnlijk is dat op jou auto van toepassing. Dus even afspraak bij de dealer maken.

Borrie1973

Actief lid
Na een paar uur op de parkeerplaats kwam bij het starten wel nog een storingsmelding maar functioneerde hij wel weer. Thuis gaf hij bij herstarten geen melding meer aan op display. Ik ga nog wel even naar de dealer, misschien hebben ze wel een update?

Bovenaan Onderaan