Verkeersinformatie Amundsen

Herald B

Nieuw lid
Beste forum-leden, ik heb hier al een poging gedaan met de zoekfunctie, maar kom er niet verder mee (sterker nog, eerder iets met bomen en een bos ... ):maakmegek:

Dus mijn hoop is op jullie gevestigd.

Ik heb een Kodiaq SportLine uit 2021 met een Amundsen infotainment systeem inclusief MirrorLink, Android auto etc. Oneindige mogelijkheden, maar toch ben ik nog ergens naar op zoek en dat is een overzicht met verkeersinfo.
Ik reed hiervoor een Touran R-Line uit 2017 (met ik denk een Composition systeem) . Daarbij zat achter de knop CAR een scherm met een knop (dacht ik) TRAF en die gaf dan een lijst met alle verkeersinfo gesorteerd op wegnummer.
Hoe krijg ik zoiets met mijn Amundsen tevoorschijn?
Onder Flitsmeister en Co zie ik het ook niet.
Alvast bedankt voor jullie reactie. 278231828_2128980417271387_9117782839711726173_n.jpg

Bijlagen

• 278423231_2128980520604710_1965599055576325959_n.jpg
    278423231_2128980520604710_1965599055576325959_n.jpg
    652,9 KB · Weergaven: 15

hemi24

Forumguru
Kan zijn dat die functie bij de MIB3 versie niet meer beschikbaar is; bij mijn Kodiaq uit modeljaar ‘20 zit dit nog wel in de MIB2 Amundsen

Canon-Eye

Forumguru
Het hoofdmenu van mijn MIB2 (ook Amundsen, denk ik, maar met 1 draaiknop, 1 menu-drukknop en een carlinkknopje) heeft een tegel "verkeer" en die brengt de lijst tevoorschijn.

Herald B

Nieuw lid
Bij mij volgens mij niet, maar ga morgenochtend toch nog eens checken. Dat zou betekenen dat de aanname van @hemi24 zou kloppen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Menu en TMC ?
TMC is volgens mij dan in te stellen als alle files of alleen op ingestelde route.
Zelf op mijn module nog de TMC knop, die mist bij jou.
Heb ik bij bedrijfswagen ook dat knop ontbreekt en dat hij onder Menu knop is op te vragen

Herald B

Nieuw lid
@EdK dank, misschien weer een aanknopingspunt. Ga ik morgen eens verder naar zoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Sjoerdb

Forumguru
Is dit hetzelfde als de knop traffic in de octavia 3? Momenteel zie ik dat die lijst volledig leeg is, geen Nederlandse meldingen, op een paar Duitse meldingen na. Iemand momenteel meer ervaring met dit?

Canon-Eye

Forumguru
Als die Octavia op Engels staat, kon dat wel eens kloppen ja.
Ervaring heb ik er niet mee, ik gebruik dat nooit; heb altijd de radio aan, die geeft me voldoende verkeersinfo.

Sjoerdb

Forumguru
Bij mijn o3 is die knop fysiek aanwezig en staat de tekst traffic er op geprint. Ik zal de taal verwisselen naar Nederlands en dan laten weten of er dan verkeer komt te staan, dit zal wel een hele bijzondere knop zijn als skoda dit kan doen

Herald B

Nieuw lid
Iedereen dank voor de reacties tot zo ver.
Ik was vanochtend bij de dealer en heb toen meteen één van de verkoopadviseurs aangesproken.
Het systeem in mijn Touran was gebaseerd op TMC, dus de lijst die ik daar in op kon roepen via de verkeer tegel haalde zijn info ook op via TMC.
Mijn systeem in de Kodiaq is volledig web based (ingebouwde sim-kaart) en zou de informatie niet meer op die manier aanbieden.
Het lijkt er dus op dat wat ik zoek er niet is.

Neemt niet weg dat ik eventuele suggesties van mensen met hetzelfde systeem nog graag hoor!

Bovenaan Onderaan