verklikker "verlichting laten branden" defect

Vinze

Nieuw lid
in onze skoda fabia is de verklikker dat je de hoofdverlichting hebt laten branden er mee opgehouden met waarschuwen.

iemand een idee naar een oplossing. vrouw heeft al 2 keer de accu leeg getrokken door dat ze de lampen liet branden.

gr

vinze

Antera

Donateur
Dat is en goede want ik weet het niet zeker maar zat deze niet in het dashboard in gebouwd en word aangestuurd door de comfortmodule?

Ik lees deze even lekker mee

Monteurtje

Forumguru
Klopt, portierslot kan de oorzaak zijn. Of het piepding zelf. Dus je instrumentenpaneel. Als je een goedkope oplossing wil. Koop gewoon een losse verklikker. Elke automatriaalzaak heeft die wel. Hella levert ze. Bouw die in. De snelste manier is om het zo aan te sluiten dat wanneer de het contact uitgeschakeld wordt en de verlichting nog brandt, dat ding gaat piepen. En niet wanneer de deur open gaat. Dan moet je weer kabels opzoeken van de binnenverlichting ed. Dat is de snelste, makkelijkste en goedkoopste oplossing. Heb het zo ook wel eens gedaan.

Bakkertje

Forumguru
Ik zou het slot toch even nakijken, als de microswitch kapot is sluit de auto vaak ook niet meer goed af. (het ledje in de deur gaat dan niet knipperen)
Er is iemand (ik geloof in Apeldoorn) die het voor 45 euro fixt, dan wordt je slot omgewisseld door een gerepareerde..

Antera

Donateur
drankv6 moet je hebben op het vwforum die maakt je slot voor een paar tientjes. Als nu al de microswitch kapot is zal er vanzelf nog meer volgen. 0646047890 is frank zijn nummer

fabio

Nieuw lid
Het kan ook zijn dat de draden gebroken zijn, dit was bij mij het geval. Als je je portier opent zie je tussen de twee scharnieren een rubberen darm waar elektrische draden door lopen als je deze loshaalt dan zie je stekkers zitten. Bij mij was dit een witte stekker met twee draden die afgebroken waren, heb deze snel even terug aan elkaar gesoldeert en het probleem was opgelost.

MVG Fabio

wanderer

Senior Member
@antera
Die Frank zal wel blij zijn dat je zijn nummer op een openbaar forum gezet hebt......als ik jou was zou ik het maar snel verwijderen....

Cordoba

Forumguru
Opmerking van moderator:

Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Wanderer. Bedankt voor jullie begrip.

Heeft ie zelf(FrankV6/DrankV6) op verschillende fora (o.a. VW-forum, Seat-Online) geplaatst, voor mensen die een afspraak met 'm willen maken voor reparatie. In dit geval lijkt het me dus geen probleem.

Bovenaan Onderaan