Michel
Forumguru
De marktintroductie van de spiksplinternieuwe Yeti is goed uitgepakt voor de Skoda-organisatie. De importeur heeft al 350 orders van de vaderlandse dealers ontvangen. Het importbedrijf ging voor 2009 uit van slechts 200 kopers. De doelstelling voor volgend jaar staat op 1.200 stuks, een aantal dat de Tsjechische autobouwer eenvoudig moet kunnen realiseren.
Skoda bracht de nieuweling begin oktober op de markt. Het programma is echter niet compleet, want het instapmodel met de kleinste benzinemotor ontbreekt. De productie van die basismotorisering is inmiddels in de fabriek te Mladá Boleslav gestart. De importeur gaf eerder aan dat het bedrijf verwacht de meeste Yeti's met de direct ingespoten 1.2 Turbomotor (105 pk) te verkopen. Dan is het logisch dat veel geïnteresseerden in het model op de 1.2 TSI-versie wachten. "We horen dat dealers met lijsten met liefhebbers voor een proefrit in de 1.2 TSI zijn. Voor hen is het goed te horen dat de demonstratie-auto's binnenkort zullen arriveren." De één-punt-twee turbomotor is spiksplinternieuw en wordt door het Volkswagen-concern direct in tal van modellen geïntroduceerd. Binnen de VW-familie vervangt de geblazen viercilinder de 102 pk sterke 1.6-motor. "Met de 1.2 TSI-motor in het programma, verwachten we het succes van de Yeti verder uit te bouwen," zo laat de importeur enthousiast weten.
De 1.2 Turbo-versie domineert de onderzijde van het leveringsprogramma. Door de onlogische opbouw van het motorenprogramma betekent de afwezigheid van de 1.2 dat de benzinetypes nu bij dik 25 mille beginnen. Skoda levert namelijk alleen nog -op benzinevlak- een 160 pk sterke 1.8 Turbo, die bovendien standaard van vierwielaandrijving is voorzien. Met de 1.2 TSI erbij is de Yeti leverbaar voor bedragen tussen de 19 en 25 mille. Overigens is de roep om een 1.4 TSI met 122 pk groot. Alleen al om het leveringsprogramma logisch te maken. De kleine cilinderinhoud van 1,2 liter levert een psychologische belemmering op, ondanks dat het blok met turbo tot 105 pk komt. Reacties uit de markt bevestigen dat. Geïnteresseerden willen eerst een proefrit in de basis-Yeti maken. Slechts een klein aantal kopers zet zonder testrit zijn handtekening onder het koopcontract van de 1.2-versie.
Bron: www.telegraaf.nl
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/5362397/__Verkoop_Skoda_Yeti_boven_verwachting__.html
Skoda bracht de nieuweling begin oktober op de markt. Het programma is echter niet compleet, want het instapmodel met de kleinste benzinemotor ontbreekt. De productie van die basismotorisering is inmiddels in de fabriek te Mladá Boleslav gestart. De importeur gaf eerder aan dat het bedrijf verwacht de meeste Yeti's met de direct ingespoten 1.2 Turbomotor (105 pk) te verkopen. Dan is het logisch dat veel geïnteresseerden in het model op de 1.2 TSI-versie wachten. "We horen dat dealers met lijsten met liefhebbers voor een proefrit in de 1.2 TSI zijn. Voor hen is het goed te horen dat de demonstratie-auto's binnenkort zullen arriveren." De één-punt-twee turbomotor is spiksplinternieuw en wordt door het Volkswagen-concern direct in tal van modellen geïntroduceerd. Binnen de VW-familie vervangt de geblazen viercilinder de 102 pk sterke 1.6-motor. "Met de 1.2 TSI-motor in het programma, verwachten we het succes van de Yeti verder uit te bouwen," zo laat de importeur enthousiast weten.
De 1.2 Turbo-versie domineert de onderzijde van het leveringsprogramma. Door de onlogische opbouw van het motorenprogramma betekent de afwezigheid van de 1.2 dat de benzinetypes nu bij dik 25 mille beginnen. Skoda levert namelijk alleen nog -op benzinevlak- een 160 pk sterke 1.8 Turbo, die bovendien standaard van vierwielaandrijving is voorzien. Met de 1.2 TSI erbij is de Yeti leverbaar voor bedragen tussen de 19 en 25 mille. Overigens is de roep om een 1.4 TSI met 122 pk groot. Alleen al om het leveringsprogramma logisch te maken. De kleine cilinderinhoud van 1,2 liter levert een psychologische belemmering op, ondanks dat het blok met turbo tot 105 pk komt. Reacties uit de markt bevestigen dat. Geïnteresseerden willen eerst een proefrit in de basis-Yeti maken. Slechts een klein aantal kopers zet zonder testrit zijn handtekening onder het koopcontract van de 1.2-versie.
Bron: www.telegraaf.nl
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/5362397/__Verkoop_Skoda_Yeti_boven_verwachting__.html