Verkoopcijfers Roomster

AGTon

Forumguru
Collega's

Ben zelf enorm tevreden over mijn Roomster. Nu ben ik in discussie geraakt met mijn vader over de verkoop van de Roomster. In Nederland loopt het misschien niet helemaal je van het, maar ik heb begrepen dat de Roomster in het buitenland (Duitsland en verder) de Roomster wel lekker verkoopt.

Is er iemand die mij kan vertellen waar ik cijfers over de verkoop van de Roomster kan vinden? Is dit wel beschikbaar, of niet dat iemand weet ?

Het gaat mij dan om verkoopcijfers NL en andere EU landen.

alvast bedankt.

EdZ

Donateur
Herkenbaar. in mijn "dorp" van 22.000 inwoners rijden er geloof ik maar 3 of 4 rond, die van mij meegerekend. Toen ik vorig jaar naar Zuid-Duitsland ging kwam ik er onderweg opvallend veel tegen. En in tegenstelling tot NL, waar er vaak oudere mensen mee rond rijden (behalve ik dan, sorry) is het daar ook meer een gezinsauto of 2e auto, heb ik de indruk. Ik denk dat het ook met de prijs te maken heeft. Voor een compleet aangeklede versie moet je best wat neerleggen en kom je in de categorie Astra/Focus/Golf. De Roomster blijft toch op het oog een Fabia-extra. Voor de voorkant klopt dat wel, maar de achterzijde (vanaf de voorstoelen) is toch een heel stuk groter.

Hetzer

Forumguru
Ik heb zelf ook een Roomster gehad.
In de eerste jaren zijn er in het buitenland best veel van verkocht met name idd in Duitsland.
Nu , lopen de verkoop aantallen wel terug, dit heeft te maken omdat dit al weer en wat ouder model is, de Fabia en O2 hebben hier ook last van.
Dit jaar zijn er dan ook wereldwijd nog maar 3300 Roomsters afgeleverd door de Fabriek.

AGTon

Forumguru
Ik heb zelf ook een Roomster gehad.
In de eerste jaren zijn er in het buitenland best veel van verkocht met name idd in Duitsland.
Nu , lopen de verkoop aantallen wel terug, dit heeft te maken omdat dit al weer en wat ouder model is, de Fabia en O2 hebben hier ook last van.
Dit jaar zijn er dan ook wereldwijd nog maar 3300 Roomsters afgeleverd door de Fabriek.

En wat is de bron van je verhaal ?? Daar gaat het mij namelijk om :)

Bovenaan Onderaan