verlagen felicia...?

Hallo allemaal,

Na jaren VW gereden te hebben, hebben wij gisteren onze eerste skoda gekocht.
Een felicia 1.3GLXi uit 1995.
Deze zal dienst gaan doen als dagelijks vervoer van mijn vriendin.
Nu wil het oog natuurlijk ook wat, daarom willen we haar graag wat lager leggen.
Het liefst met een demper/ veren set van -60/-40mm.
Voor VW is er genoeg te krijgen, maar voor skoda ligt dit toch wat anders...
Tuurlijk heb ik rond gekeken op het internet, veren van -35mm heb ik kunnen vinden, maar verkorte dempers nog niet.
Wie kan ons helpen?
Wie weet er een adres waar dit te koop is, of wie weet een set van een andere auto (VW) dat gaat passen.
Al vast bedankt voor de moeite.

Foto-IPG4IHBT.jpg

Nou een 35MM verlaging gaat inderdaad met standaard dempers, maar eigenlijk wil ik dus lager, en zit ik dus ook vast aan andere dempers.
Als het bij -35MM blijft, blijven ook de dempers.

Sportline

Senior Member
Hey welkom hier, Ik denk dat -60/-40mm niet lekker gaat passen in de wielkasten. De mijne is nu -35mm verlaagd en dat is laag zat vind ik, nu kan ik nog normaal over drempels heen en de banden raken de kasten ook niet. Alles is mooi opgevuld en de achterband zit nu al voor een gedeelte in de wielkast. Ik ben bang als je de wagen -60/ -40 zou verlagen dat je niet meer normaal kan rijden hier en dat de voorwielen niet meer kunnen draaien. Ik wou eerst ook zo extreem verlagen alleen kon nergens een complete set vinden, daarom heb ik gekozen om alleen de veren te vervangen. Tot op heden bevalt het prima en het ziet er strak uit!

Bijlagen

• 013108154718.jpg
    013108154718.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 17
  • 013108154738.jpg
    013108154738.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 19
Oke, -35mm moet het dus gaan worden.
Jullie hebben met Skoda vele male meer ervaring dan ik, dus waarom het wiel opnieuw uitvinden!
Jullie rijden hiermee ook metr "standaard" dempers?
Die -35 veren ben ik tegen gekomen op het web, zal dus weer eens gaan zoeken waar!

Desperado

Forumguru
Wij rijden standaard inderdaad.
Maar als je toch gaat vervangen zou ik de dempers wel ff checken.
Ze willen nog wel eens gaan lekken.

hij is 5 sept, voor de apk geweest zou dus goed moeten zijn.
maar je hebt gelijk, je weet maar nooit.

supersonic

Nieuw lid
verlagingset felicia

hello , zou graag men felicia pick up verlagen , wel met dempers en veren ,weet er iemand bij welke fabrikant deze te koop zijn ?

Alvast bedankt

Sportline

Senior Member
Mijn Felicia heeft er 14'' Skoda sport velgen onder zitten. Dit wil ik nog veranderen naar 15'' BBS Look velgen.

Ik las net dat er vragen waren waar je van die veren en dempers kunt kopen, in Nederland word dat moeilijk want zelf wou ik dat ook doen maar helaas. Niemand wist hier iets en niemand kon ze bestellen. Daarom heb ik zelf alleen de veren verlaagd, voor de liefhebber staan hieronder een paar adressen waarje ze wel kunt bestellen.

http://www.lbn-carstyling.dk/SearchAdv.asp?job=search&keyword=felicia&criteria=or&groupid=0

http://speedpro.cz/catalog/advanced_search_result.php?keywords=felicia

http://www.ellri.cz/e_fram2.htm

van_der_P

Senior Member
Ik had het al in het vorige topic (even voorstellen geschreven) 165/70R13, 175/65R13, 175/60R14 en de laatste 185/55R14

Bovenaan Onderaan