Verlagen icm hulpveren

De Stip

Forumguru
Ik kan er niet zo goed wijs meer uit, want er staat al veel geschreven over dit onderwerp. Toch kan ik er niet echt de info uithalen die ik nodig heb. Concreet gaat het over het volgende;

Ik wil de auto verlagen en er toch nog hulpveren bij plaatsen. Dit ivm een caravan die erachter getrokken moet gaan worden en omdat we er regelmatig met z'n vieren en bepakking in zitten.
Ik doe het verlagen met name voor de looks en twijfel nog over 3 of 4 centimeter. Voor mij hoeft een complete set met dempers en veren dus niet en is me ook te duur.
Ik ga ga qua winterbanden met 16" rijden en voor de zomer staan 17" of misschien zelfs 18" gepland.
Natuurlijk weet ik (uit ervaring met mijn huidige en vorige auto's) dat het comfort wat minder zal zijn. Toch schijnt er veel verschil in kwaliteit op de markt te zijn. De een zweert bij MAD, terwijl de ander toch echt voor Eibach gaat.

Wie kan mij hierover meer vertellen, want op het forum is zoals gezegd erg veel te lezen, maar helpt mij niet echt verder. Met name specifiek op mijn O2 EBL 1.8 TSI DSG gericht.

Alvast bedankt

ps; de dealer belde vanmiddag, de auto is begin oktober besteld en waarschijnlijk eind november al (met leer ingebouwd en al) bij de dealer :) Nu nog even wachten tot 3 januari :(

yprgwt

Lid
Ik heb een setje MAD-veren (-3 cm)eronder zitten; wanneer een paardentrailer aangekoppelt is heb ik totaal geen problemen met drempels of dat soort hubbels.
Je kunt hulpveren bijplaatsen; MAD levert deze ook speciaal voor de verlaagde Octavia's.

Ik vind persoonlijk de drie centimeter verlaging voldoende voor de Octavia icm 17inch wielen.
zie foto's
picture.php

picture.php

De Stip

Forumguru
Ziet er mooi uit. Jij hebt zo te zien een L&K uitvoering. Is die van zichzelf al niet iets verlaagd?

yprgwt

Lid
Bij mijn weten niet, het onderstel is het zelfde als andere 1.8tsi/2.0tdi. Afaik heeft alleen de RS standaard een verlaagd-sportonderstel.

DJB

Nieuw lid
Hallo Supersjors,

De Octavia die ik rijd is een 1.8 TSI EBL DSG7. De auto is 3 cm. verlaagd en heeft geen hulpveren. Zoals je op de foto kunt zien is de auto volgeladen nog zeer goed te rijden.

Bovenaan Onderaan