Verlagen Octavia combi 1.9TDI

delta

Actief lid
Forummers,
Ik rijd in een Octavia Combi 1.9 TDI en wil deze gaan verlagen (+-3cm).
Veren lijkt me geen optie omdat ik begrepen heb dat mijn dempers na 145.000km snel stuk zullen gaan indien alleen veren geplaatst.
Dus een combi van dempers/veren heeft iemand hiermee enige ervaring en zo ja wil degen de voor en tegen van zo'n verlaging posten??
Ook graag de kosten die gepaard gaan met een dergelijke operatie.

cvegreen

Forumguru
Beste Delta , heb je al eens via de zoekfunctie geprobeerd ? Er zijn naar mijn mening al een hoop draadjes over verlagen en met wat en de voordelen en de nadelen staan er vermoed ik ook wel ergens bij vermeld van sommigen .

delta

Actief lid
[moderatorbreak]Gelieve niet bovenstaande post ge quoten , zet dan liever @cvegreen (in dit geval ), leest makkelijker en onnodig quoten wordt hier streng aangepakt .[/moderatorbreak]

Ik kan wel heel wat vinden over verlaging dmv veren maar de combinatie dempers/veren daar vindt ik niets over.
Ik vraag me af of een sportonderstel ook bij de skodadealer nabesteld kan worden op een octavia 2006 en is een sportonderstel ook veren/dempers of alleen veren??

Heb zelf een half jaar geleden mijn Octavia 1.9TDI laten verlagen met de volgende set. Bestell-Nr. 40261-4 H&R Cup Kit Fahrwerk Skoda Octavia Typ 1Z Comfort versie.
Voor de looks zou ik hem wel nog lager willen hebben maar merk dat dit toch precies goed is voor het nemen van drempels en obstakels.
Misschien als de kinderen groter zijn en heb de ruimte in de kofferbak niet meer nodig dan is airride misschien een optie :)

delta

Actief lid
Beste Edition bedankt voor je antwoord,
Waar kan ik deze set vinden m.a.w van welke site komt dit bestelnummer??

Bovenaan Onderaan