Verlagen Octavia O2

DeSeum

Nieuw lid
Ik heb een O2 met 16" velgen maar ik vind ze niet mooi uitkomen. De ruimte tusen wielkast en band is zo groot dat de verhouding weg is. Weten jullie wat verlagen van een O2 kost, hoeveel je moet verlagen om hem mooier te maken en wat nog comfortabel is?
2133.gif
cool.gif

Boet

Actief lid
Ik heb ooit eens een Octavia gereden die een (standaard?) verlagingssetje had. Deze lag 3.5 cm lager en was m.i. nog redelijk comfortabel. Mijn broer daarentegen, vond het veel te hard.

Wat het kost? Hangt van de set af, denk ik.

Henny

Actief lid
Verlaging standaard bij Škoda is dacht ik iets van €300,-. wil ik ook nog doen, 3 cm. Grotere velgen waren voor mij geen optie omdat ik die minder mooi vond/vind dan de 16".

Tallguy

Forumguru
kijk naar de specs van sportonderstel met 17" LM. Dat komt dan 3cm verlaagd uit de fabriek. Of je dan wel of geen 17" wilt, kan je misschien bepalen met wat photosoepen??? Ik vind het persoonlijk supermooi, grote wielen/velgen die mooi passen in een (verlaagde) wielkast.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Zijn grotere velgen geen betere optie?

[/ QUOTE ]
Als je 16" door 17" vervangt verandert er niets aan de speling rond de wielen, want je wielen worden niet groter, alleen je velgen (anders zou je snelheidsmeter helemaal niet meer kloppen).
Alleen als je op 17" banden met dezelfde hoogte verhouding legt dan op een kleinere velgmaat dan worden je wielen in totaliteit groter (met foute snelheidsmeter dus).

Enige oplossing om de wielkasten voller te krijgen is dus verlaging. Die wielspeling is een keuze van Skoda, want bij onze familie VW, Audi en Seat zie je het niet bij vergelijkbare modellen (weer wel bij bijvoorbeeld de Touareg, daarbij vergeleken is de wielspeling van de Octavia te verwaarlozen).

Door andere (alleen kortere) veren zou de auto toch te verlagen moeten zijn zonder comfort in te leveren? Of zijn die er niet omdat verlagen meestal op sportiever rijden gericht is en men dus hardere vering wil?

___JC___

Forumguru
Het sportonderstel heeft nogsteeds teveel ruimte tussen de wielen en de wielkasten naar mijn mening.
Ik heb m 4 cm laten verlagen met Apex veren, kost rond de 300 euro. En naast de looks rijdt ie ook nogeens een stuk beter.

vw125

Forumguru
Mijn O2 is verlaagd met en schroefsetje van FK en kan ze naar wens hoger of lager draaien.
Ik heb deze set rond de 850€ betaald met plaatsing en uitlijning van de wagen.
Ik vind dat ik nog voldoende comfort heb.
De velgen onder mijn O2 zijn de 17" pegasus velgen van Skoda zelf.

Grtz vw125

Boet

Actief lid
Zodra je een auto verlaagt, lever je m.i. wat comfort in. Nu rij ik (nog) geen Skoda, maar een Baleno Estate, maar ik heb het mobiel dmv. Apex veren 3.5 cm laten verlagen met nauwelijks comfortverlies. Dat kwam pas toen er gele Koni's onder werden gezet
cool.gif
.

Wat je er voor terugkrijgt, is een auto met veel minder bewegingen in de carosserie, dus het deinen is een stuk minder.

En je kan het ding een bocht omzetten; dat wil je niet weten.
shocked.gif

En het smoelt een heel stuk beter.

Groet,

Robert

Bovenaan Onderaan