Verlagingsveren Rs230 2017

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik de Octavia wil verlagen. Ten eerste denk ik dat het er mooi uit ziet en ten tweede hoop ik dat het de auto wat stugger maakt.

Ik vraag me af welke veren het beste zijn voor de Octavia RS 230 uit 2017 (niet gefacelift). Ik mag geen schroefset eronder zetten van mijn vriendin.

En ik vraag me af of de VRS-mode instellingen blijven bestaan (eco, sport en aangepast).

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Groeten Rick

JeSko

Forumguru
Eibach is nummer 1 in veren, H&R is ook goed. Met eibach zak je 3 cm met H&R soms wel 4. Houd er wel rekening mee dat verlagen met veren nadelig is voor je originele dempers, bij auto's met meer dan 100.000 km word al vaak gezegd dat je snel lekke dempers rijd, omdat ze al ingesleten en ingereden zijn op originele slappere veren.

Jammer dat je geen schroefset mag, is zoveel beter dan een setje veren, setje veren is behelpen en rijd niet half zo goed als een net schroefsetje en daarmee spreek ik uit meerdere ervaringen ermee, bv AP is goed voor een budget schroefset (650€) of ST (850€+) die ik en mijn vrouw beiden onder onze auto's hebben.

Hallo Jesko,

Leuk om weer een bericht van je te ontvangen en bedankt voor de informatie.

Ik ga nog even doorzeuren, denk ik. Op de Volvo zit een kw-setje met de vering zo goed als uitgeschakeld en het is wat laag ingesteld. Dat is de reden waarom mijn vriendin niet heel enthousiast wordt van een schroefset :tongue:. Ik heb ook spoorverbreders onder de Skoda (15mm volgens mij). Wordt dat lastig bij het verlagen van de wagen (met of zonder schroefset)?

Bedankt weer!

Groeten Rick

Fmoon

Forumguru
Ik had meteen toen die geleverd werd de Eibach erop gezet na een KW set op de Superb te hebben gehad. Is me niet slecht bevallen hoor. Maar volgens mij wat Jesko zegt, als de dempers anders gewend zijn zou ik een complete set nemen, anders gaan je dempers het niet leuk vinden.

JeSko

Forumguru
Nee spacers geeft geen problemen met jouw OEM xtreme velgen, ik heb spacers zitten achteraan op veel bredere wielen en ook dat raakt niet als de auto volledig laag gedraaid staat ( wat niet is momenteel ) .

Wat betreft comfort, ik kan niet spreken voor een Volvo, maar Skoda's op een schroefset zijn echt super comfortabel :) mijn huidige O3 vrs is zat comfortabel je zou niet denken dat hij op een schroefset staat, mijn Superb was nog een schepje beter qua comfort, ook op schroefsetje toen en die stond op het laagste gedraaid met aangepaste veerpoten zodat ie nog lager kon, meest comfy auto die we ooit gehad hebben :)

Antera

Donateur
Ik verlaag al jaren en je kan prima een Eibach set eronder zetten en blijft je dcc behouden. je kan ook naar een schroefset gaanvan KW DDC dan behoud je ook je dcc

Meer info of prijzen contact me via www.vcds-coding.nl

Bovenaan Onderaan