Verlaginsset FAA 629004

Vandaag mijn nieuwe Skoda Octavia 1.6TDI Combi Greentech opgehaald. Kwam er tot mijn "schrik" thuis achter dat men in plaats van 30mm Eibach verlagingsveren een compleet Skoda Sportsysteem heeft gemonteerd (dempers + veren), uiteraard wel tegen kosten van enkel de veren....

Uiteraard dealer gebeld en deze moest e.e.a. nakijken.

Rijdt perfect maar optische verlaging valt nauwelijks op....na de doos (waar men op mijn verzoek de oude veren in zou doen) te hebben bekeken ben ik erachter wat er gemonteerd is.

Pro systeem Skoda met artikelnummer FAA 629004

Op dit nummer is via internet weinig te vinden.

Weet wellicht een van jullie wat voor set dit exact is en of deze correct is voor onder mijn auto?

Mochten jullie niets weten, hoe kan ik PON benaderen (tel.nr.) om dit morgen na te vragen?

Alvast dank!!

Ronnie

Forumguru
Je hebt eronder gekregen: " 1 set schroefveren en schokdempers t.b.v. sportonderstel ", aldus ETKA, 4 stuks blauwe veren, 2 lichtgrijze voorschokbrekers (niet verstelbaar) 2 lichtgrijze achterschokbrekers. incl. 2 gele pu stootblokken.
Het geheel kost: FAA 629 004 € 749,11 incl. btw.
( ik kan helaas de foto niet uit Etka kopieren)

Hoi ronnie,

Dank voor je moeite, kan jij wellicht ook zien of deze set geschikt is voor mijn type?

Daar ik verlaging erg mager vindt twijfel ik hieraan...

Alvast dank!!

ps zal snel foto's posten

Ronnie

Forumguru
Tuurlijk is het geschikt, anders zou het niet passen.......
Maar er is wel degelijk verschil tussen een sportonderstel af fabriek(dat is dit in feite),
of een aftermarket (eibach) verlagingsset!

Vandaag even gemeten bij de standaard Greentech van mijn buurman, voor is mijn auto 2cm lager, echter aan achterzijde scheelt het niets....

Ik snap er geen *** meer van...

Wie o wie helpt me uit dit dillema of de juiste set onder mijn auto is gezet?

Maandag heb ik afspraak bij de dealer...

wie met een 1.6TDI Greentech combi met standaard onderstel kan eens meten voor en achterzijde, van grond tot onderzijde wielkast. lavast dank

Ronnie

Forumguru
Ik heb de tabellen met de hoogtes af fabriek al hier op het forum geplaatst,
Bij deze nog eens.Aktuele stand software: 11/2010. Dat betreft modeljaar 2011.

De PR nummers staan op de sticker in de manual/kofferbak. (2UA,2UC,2UB)
Met name de onderste tabel maakt het duidelijk!

Bijlagen

• Octavia2Voorgeschreven waarden voora1.doc
    73,5 KB · Weergaven: 16
nou we hebben even gemeten:

vooras: 37 cm
achteras: 39 cm

dus vooras officieel 0,5cm te laag en achteras 1cm te hoog.

heb ook wel eens gelezen op dit forum dat vering naar tijdje nog stukje inzakt, maar dit zullen geen cm's zijn toch?

zal bevindingen naar dealer communiceren.

heb op internet terug kunnen vinden dat de FAA 629004 officieel voor de 1.9TDI is, is nu onder 1.6TDI gemonteerd, maar zou volgens mij weinig uit moeten maken?

Ronnie

Forumguru
Qua gewicht zal het niet veel uitmaken, denk ik.
Heb je vantevoren een paar keer in-en uitgeveerd voor en achter?
(dit om een goed gemiddelde te krijgen)

Zojuist dealer gesproken, volgens hem is de vering zo dat deze progressief is en dat de verlaging pas echt te zien is als de auto bezet is met passagiers.....de auto rijdt perfect en strak. Maar blijf het vreemd vinden dat verlaging pas zichbaar wordt ten opzicht van standaard verlaging als auto beladen is..... Iemand ervaring met Pro-system van Eibach?

Bovenaan Onderaan