Verlichting aan bij regen

MHarst

Nieuw lid
Kun je op het dashboard zien of de verlichting brand? Als het donker is is dit duidelijk doordat het grote scherm dan ook donker wordt. Bij regen gaat ook de verlichting aan, is een instelling geloof ik, maar blijft het grote scherm gewoon in de lichte stand.
Ik heb nog geen symbool gevonden van een koplamp.
 

Japanese Power

Donateur
Check links van je stuur even de schakelaar. Deze staat altijd op auto. Ook al zet je hem tijdelijk anders. De volgende keer dat je contact aangaat staat hij weer op auto. In die schakelaar zit verlichting waar je kunt zien dat hij actief is.

En dat bij regen je grote scherm licht blijft is logisch. Het mag wat donkerder zijn buiten door de wolken maar het is nog geen nacht. Maar neem van mij aan dat het goed gaat.

Maar al deze info zal ook allemaal in de manual staan. Heb je daar al een keer in gekeken?

Tip: laat je achterlichten even coderen dat ze met je DRL voorlichten meebranden overdag. Wel zo veilig.

O ja: wees welkom, dat doen we hier ;)
 

Captain Hook

Forumguru
Tip: laat je achterlichten even coderen dat ze met je DRL voorlichten meebranden overdag. Wel zo veilig.
Vooral dat ja!
Ik snap niet dat, anno nu, dat nog steeds niet standaard aanstaat. :pieker:

13 jaar (!) geleden had mijn Roomster al een knopje; de 'Zweedse stand'. --> zodra je de sleutel omdraait gaan zowel de dimlichten als de achterlichten aan. En tot op de dag van vandaag werkt dat gewoon prima. :jaja:
 
Bovenaan Onderaan