Verlichting automatisch uit

ElScorpione

Forumguru
Naast mijn Octavia heb ik ook nog een VW Lupo (bouwjaar 2000). De zoemer bij ingeschakelde verlichting is defect en volgens mijn VW dealer is vervangen een kostbare zaak. Iets met het slot en dashboard? Vaag verhaal.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de verlichting automatisch uit te laten schakelen als je de sleutel uit het contact haalt. Dat werkt bij de Octavia namelijk ook prima. Iemand tips of andere oplossingen? Ik stond vandaag namelijk met een lege accu....

Spierings

Forumguru
Gewoon even google naar licht zoemer. Je hebt ze in verschillende soorten met en zonder relais..

De simpele sluit je aan op de uitgang van het stadslichten en de deurscakelaar of binnen licht. Maar dat gaat alleen als deze massa geschakeld is.

martijn v o

Forumguru
Bij een Lupo zit de schakelaar om dit te sturen in je deurslot.
Gaat de binnenverlichting nog wel aan en uit als je de deur opent?
Nieuw slot kost circa 50 euro en kun je als je een beetje handig bent zelf vervangen.

en als het goed is moet het met de passagiersdeur dan wel werken.

ElScorpione

Forumguru
De binnenverlichting gaat aan bij het openen van de portieren. Als je de passagiersdeur opent werkt de zoeker ook niet. Dat was voorheen overigens ook niet zo. Als ik zo'n lichtzoemertje bestel, waar moet ik die dan op aansluiten?

martijn v o

Forumguru
Makkelijkste is in je zekeringenkast. eentje op de geschakelde 12 volt en de ander op de verlichting.
Dingen kun je voor een paar euro halen bij de brezan.

Bovenaan Onderaan