Verlichting bagageruimte.

Het viel mij op dat de ene keer met de auto afsluiten de knipperlichten knipperen en de andere keer niet,afsluiten m.b.v. de afstandbediening.
Ook bleef in het scherm van de maxidot het plaatje van de verhikel status staan nadat de auto gestart was, ook de ene keer wel en de andere keer niet.
Er achter gekomen dat dit te maken heeft met dat het lampje in de bagageruimte de ene keer na het sluiten van de achterklep wel uit gaat en de andere keer niet.
Wie kent dit probleem en wat is er aan gedaan.
Auto zes weken in bezit.

Ik ben geen autoexpert maar ik krijg de indruk dat de sensor voor het sluiten van de kofferbak niet goed werkt.
Dat verklaart dat de lampen niet knipperen bij het op slot doen (want de kofferbak is niet gesloten dus kan niet op slot).
Dat verklaart waarom in de maxidot de auto in beeld blijft staan (waarschijnlijk met een open kofferbak).
Dat verklaart waarom het lampje in de kofferbak blijft branden.

Misschien even langs de dealer gaan?

Scoop643: ondanks dat de knipperlichten niet knipperde en bij de maxidot de auto in beeld bleef was de auto wel op slot.
Zelfs als de achterklep of een deur niet helemaal goed dicht zit gaat de auto wel op slot en het knipperlicht knippert dan niet.

kornee

Nieuw lid
Ik heb het 1 keer meegemaakt, dat mijn achterlichten niet knipperden bij het op slot doen.
Bleek dat de achterklep niet op slot was, maar de deuren wel.
Ik let sindsdien wel op of alle lampjes knipperen bij het op slot doen.

@ zwarte ruiter.
Ik heb precies hetzelfde gehad.
Bij mij was het sluitmechanisme defect want de ene keer gaf het display aan dat de klep dicht was en de andere keer niet, maar in het echt was de klep soms wel en soms niet goed gesloten.
Dan bedoel ik ook dat de klep wel goed in het slot viel maar het lampje aan bleef in de achterbak en op het display daardoor ook de auto bleef staan met de achterklep verwijzing.
Bij de dealer een nieuw slot er in gekregen en daarna werkte alles weer perfect.

@ ronnie.
Bij mij lag het echt aan het slot en niet aan de afstelling, dat had ik wel verwacht.

Bovenaan Onderaan