Verlichting Bergvak

Luke

Forumguru
Hallo! Na een kleine zoektocht door het forum heb ik nog geen info kunnen vinden over volgende kwestie:
Is het mogelijk om een lichtje te installeren in de asbak? 't Is te zeggen, het bergvak vlak voor de schakelpook!
In mijn ZX dacht ik zo'n lichtje te hebben. En je hoefde bij duisternis niet heel 't interieur te doen baden in 't licht door de spot bovenaan aan te schakelen.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    14,5 KB · Weergaven: 127
  • 2.jpg
    2.jpg
    11 KB · Weergaven: 113

hemi24

Forumguru
Volgens mij zitten er 2 schroeven onder de rand van de schakelpook, de laatste zit als het goed is geklikt.
Het lamhoudertje moet dan na uitnemen van het opbergvak te zien zijn.

Luke

Forumguru
Dank voor de reactie. Heb je dat zelf ook al gedaan (foto's)? Misschien een idee welk soort lampje ik hiervoor moet kopen? En is dat lampenhoudertje al aangesloten op het elektrisch circuit van de wagen, moet er ergens een zekering worden bijgezet?

Ronnie

Forumguru
Kun je er geen 5 mm gaatje in boren en er een ledje met voorschakelweerstand in lijmen? Ledje klemt in het gat, aansluiten op de geschakelde plus van de radio. Kleur van de led kun je dan aanpassen aan de rest van de verlichting....

Luke

Forumguru
FFjiiieew, Ronnie! Dat is voor mij beetje technisch Latijn. Ben niet zo'n elektronicus. Ik ga 't één dezer eens bekijken. Ik hoopte stiekem dat er al wel een lamphouder aanwezig was, maar er nog geen lampje in zat. ;)

Rolle

Senior Member
Misschien enigzins OT maar toch.

Is / was het dan een optie om te kiezen voor een opbergvak? in mijn pre-FL zit namelijk een asbak in (ik rook niet) een opbergvak lijkt me wel handig(er). Is dit eventueel een optie die nadien te plaatsen is?

hemi24

Forumguru
De FL O2 is standaard voorzien van een opbergvak en een blinde plug in de 12V; voor € 30,- krijg je een asbak en een drukken ze een aansteker in de 12V.

hemi24

Forumguru
Ook ik rook niet en daarbij gebruik ik het vakje alleen voor de tankbonnen en de Shell-zegels... :)

Maar uiteindelijk weten we volgens mij nog steeds niet of er bij de uitvoering (FL) met een opbergvak, nu wel of niet een kabel/fitting aanwezig is?!?

Luke

Forumguru
Ik ga morgen (allé, strax) mijn dagrijverlichting laten activeren. Zal 't ineens ne keer vragen aan de garagist. :722:

hemi24

Forumguru
@Luke: waarschijnlijk krijg je een wazige blik en een hoop gestamel.
Kortom: je kunt het net zo goed aan de goudvis van de buren vragen...

Luke

Forumguru
Bwoh, viel goed mee. De werkgast die de auto nét had voorzien van dagrijverlichting heb ik erover aangesproken toen hij mij de sleutels teruggaf. Die gaf me wel een competente indruk. Hij vertelde me dat in de huidige wagens dat lichtje gewoon niet voorzien is. Als je een lichtje wil in het bergvak voor de versnellingspook moet je zelf de bekabeling daarvoor trekken. Hij zei iets over een canbus ofzo... Je voelt trouwens ook dat er helemaal niets voorzien is als je met je vingers achter het paneeltje van de airco voelt (bergvakje openen, dan kan je eraan). Ik zal het dus maar zo laten tenzij er iemand anders met een goede oplossing afkomt! Dit is écht iets voor handige harry's met veel vrije tijd, vrees ik.

@Hemi: Indien je er gaat aan beginnen, wil ik gerust mee prutsen. Mijn wagen mag testmodel zijn zolang alles maar heel blijft ;)
Een meeting zou daarvoor ideaal zijn, en wat ondersteuning van Ronnie, ofzo, ook, lijkt me :D:D

Luke

Forumguru
Op internet vond ik deze foto's bij een how-to over ICE. Het is geen perfect duidelijke foto, ook de andere niet, maar ik zie toch nergens een uitsparing voor een kabeltje of een lamphouder. Bij de derde foto heb ik een rood kringetje getrokken rond een afdekkapje dat dus ook in de eche asbak tegen de bovenkant zit...

Bijlagen

• asbak.jpg
    asbak.jpg
    7,7 KB · Weergaven: 44
  • Asbak2.jpg
    Asbak2.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 47
  • echte Asbak.jpg
    echte Asbak.jpg
    10,1 KB · Weergaven: 49
Bovenaan Onderaan