Verlichting centr deurvergrendeling

Mijn Fabia 1 Combi Elegance 1.9tdi 2006 hoort ook Elegance te zijn. Alles moet werken. Dus ook de verlichting van de centr deurvergrendeling.

Wat is er aan de hand? Als ik de verlichting aan doe brand ook de verlichting van de deurvergrendeling, in het paneel van de bestuurdersdeur. Na enkele minuten gaat 1 v/d 2 lampjes echter uit.:mad:

Nieuwe unit kost 45 euro dus 1 van de sloop. Ging enkele weken goed, nu weer niet. Ik irriteer me dood.
Lampje is dus goed.

Wie weet of dit hoort en/of wat de oplossing is want :mad::mad::mad::sterretjes:.

DeWitski

Joske

Forumguru
kan even niet zo goed volgen, wat bedoel je eigenlijk met verlichting centrale deurvergrendeling?

kan even niet zo goed volgen, wat bedoel je eigenlijk met verlichting centrale deurvergrendeling?

In de bestuurdersdeur zit een paneel met daarin de bediening voor de elektrische ramen. Daarvoor zitten 2 knoppen voor de deurvergrendeling. Op slot en van slot. Beide symbolen worden verlicht als je de verlichting van de auto aan doet.
Bij mij valt na een paar minuten de verlichting uit van de knop "op slot", terwijl de andere dus blijft branden.
Lampje doet het dus wel.

Ik vind het irri.

Cordoba

Forumguru
De toelichting van het probleem is geen overdaad, ik had het 1e bericht in elk geval niet goed begrepen. :lezen:

Het is de vraag of inderdaad het lampje uitvalt, en of er wel 2 lampjes in zitten: ik ken deze schakelaar van binnen niet, maar vaak wordt via (plexiglas) lichtgeleiders het licht naar de verschillende plekken gebracht, zo zit dat bijvoorbeeld ook bij de verlichting van de kachelbediening. Ik vermoed dat er 1 lampje is, maar dat de lichtgeleider voor één knop op de een of andere manier niet goed op zijn plaats blijft, waardoor het licht onderweg blijft steken.

De toelichting van het probleem is geen overdaad, ik had het 1e bericht in elk geval niet goed begrepen. :lezen:

Het is de vraag of inderdaad het lampje uitvalt, en of er wel 2 lampjes in zitten: ik ken deze schakelaar van binnen niet, maar vaak wordt via (plexiglas) lichtgeleiders het licht naar de verschillende plekken gebracht, zo zit dat bijvoorbeeld ook bij de verlichting van de kachelbediening. Ik vermoed dat er 1 lampje is, maar dat de lichtgeleider voor één knop op de een of andere manier niet goed op zijn plaats blijft, waardoor het licht onderweg blijft steken.

Excuses voor de onduidelijkheid. Ik kan je vertellen dat er 2 lampjes aan zitten, die zijn gesoldeerd aan een printplaatje. Helaas is er geen gebroken plexiglasplaatje...
Dit printplaatje is uiteraard voor de aansturing van het geheel. Er aan vast zitten o.a weer connectoren voor stekkers.

De lampjes doen het want als ik de verlichting aan doe gaan ze branden. Maar na ongeveer 1 minuut valt er steeds 1 uit. Daar kun je de klok op gelijk zetten, vandaar mijn vraag of dit hoort óf dat een connector fanatiek steeds op tijd slechte verbinding heeft.....

R.Heikamp

Forumguru
De lampjes doen het want als ik de verlichting aan doe gaan ze branden. Maar na ongeveer 1 minuut valt er steeds 1 uit. Daar kun je de klok op gelijk zetten, vandaar mijn vraag of dit hoort óf dat een connector fanatiek steeds op tijd slechte verbinding heeft.....

het hoort niet bij mijn f1S blijven ze gewoon branden als ik de lampen aan doe ik kan ze wel dimmen met dat wieltje voor de interierverlichting.

Wellicht staat die iets gedimd dat het lampje te weinig stroom krijgt ??

Cordoba

Forumguru
Ik denk eerder dat door het branden van de lampjes een component na 1 minuut een kritieke temperatuur bereikt. Kan een scheurtje/barstje in de printplaat zijn, of een slechte soldering, of een component met kuren. In elk geval is het mij nooit opgevallen bij mijn 2003 combi, dat er één knop niet meer verlicht is.

Ik bedenk me ineens: is bij jouw auto soms anti-carjack geactiveerd, en gaat het lampje om de deur te vergrendelen soms uit zodra de anit-car-jack de deuren vergrendeld (doet ie zodra je óf 15 km/u rijdt, óf 40 km/u dat weet ik niet meer precies, en ontgrendeld weer zodra auto stilstaat, of sleutel uit contact. (ik geloof dat er kleine verschillen zijn tussen de verschillen bouwjaren en modellen, ik heb het bij mijn auto niet actief, dus geen ervaring).

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Waar ik nu wel aan dacht.. mss gaat enkel het lampje branden dat van toepassing is. Dus als je auto op slot is, brandt enkel het lichtje voor te ontgrendelen.

Gaat je auto soms automatisch op slot? (anti-carjacking)

R.Heikamp

Forumguru
mijne is voorzien van anti carjacking laatst aan laten zetten door @ertromp, maar bij mij blijven bijde lampjes gewoon branden. Het zou ook kunnen dat het uit hoort te gaan maar bij mij is de micro chip rot.

Cordoba

Forumguru
Dat gebeurt wel vaker met grote uitvindingen Joske. :deuk: Bedenk maar eens hoeveel uitvinders er zijn van de boekdrukkunst, of van de thermometer.

Joske

Forumguru
Dat gebeurt wel vaker met grote uitvindingen Joske. :deuk: Bedenk maar eens hoeveel uitvinders er zijn van de boekdrukkunst, of van de thermometer.
dat was gewoon kwestie van wie er het snelst met paard en kar in het patentenbureau geraakte.. :maakmegek:

Waar ik nu wel aan dacht.. mss gaat enkel het lampje branden dat van toepassing is. Dus als je auto op slot is, brandt enkel het lichtje voor te ontgrendelen.

Gaat je auto soms automatisch op slot? (anti-carjacking)

Zal eens letten op welke functie actief is.

Mijn auto gaat niet automatisch op slot dus anti-carjacking lijkt me niet.

Bosi

Lid
Ken het probleem, van m'n 2005 fabia 1.4 TDI combi, gaat op de zelfde schakelaar van de deur vergrendeling het binnenste lampje soms aan maar meestal is het uit(buitenste lampje brand gewoon als ik de verlichting aan heb), volgens mijn monteur is het een los contact op het printplaatje, maar hij geeft aan dat als het niet storend is dat het beste is dat ik hiermee leer leven (doe ik inmiddels ook al een paar jaar) omdat de kans dat de print verder beschadigd raakt door het demonteren best wel groot is (printplaatje en connectors zijn ook al redelijk op leeftijd en blootgesteld aan grote temperatuur schommelingen, trillingen etc dus wat meer kwetsbaar).

Ken het probleem, van m'n 2005 fabia 1.4 TDI combi, gaat op de zelfde schakelaar van de deur vergrendeling het binnenste lampje soms aan maar meestal is het uit(buitenste lampje brand gewoon als ik de verlichting aan heb), volgens mijn monteur is het een los contact op het printplaatje, maar hij geeft aan dat als het niet storend is dat het beste is dat ik hiermee leer leven (doe ik inmiddels ook al een paar jaar) omdat de kans dat de print verder beschadigd raakt door het demonteren best wel groot is (printplaatje en connectors zijn ook al redelijk op leeftijd en blootgesteld aan grote temperatuur schommelingen, trillingen etc dus wat meer kwetsbaar).
:nono:

Bovenaan Onderaan