Verlichting fluctueert

Status
Niet open voor verdere reacties.

snake

Nieuw lid
Dit begint als ik de auto start en tijdens het rijden (na een tijdje niet meer/minder)wat kan dat zijn ...

Jochus

Actief lid
Is het heel erg, of is het gewoon iets wat je ziet aan de binnenverlichting, en aan de auto/muur voor je? Bij het tweede hoef je je geen zorgen te maken.

Gieliovd

Forumguru
Wijsneus :tongue: je snapt toch wat hij bedoeld!

Fluctueren = wisselen = veranderen = dimmen/knipperen

Eeeuh, dit hebben we een tijdje terug al behandeld. Bij net starten en te weinig gas geven bij wegrijden gebeurd het vaak dat de motor terugvalt in toeren <800 ofzo, en dan dimt je licht nog wel eens.

Heb ik ook wel een als ik te lui ben om gas te geven in de file en te snel de koppeling omhoog doe.

Als je het ook hebt met meer gas, dan is je dynamo het aan het opgeven.

snake

Nieuw lid
bedankt alvast,de lichten kniperen ook tijdens het rijden en de dynamo is niet kapot wel brandt soms het lampje van het stuurbekrachting....

!Škoda!

Actief lid
bedankt alvast,de lichten kniperen ook tijdens het rijden en de dynamo is niet kapot wel brandt soms het lampje van het stuurbekrachting....
Maakt hij af en toe ook een fluitend geluid?
Dan is het nagenoeg zeker de V-snaar die niet genoeg spanning heeft.
Als hij niet fluit is het ook nog steeds mogelijk dat de V-snaar niet genoeg spanning heeft.
Een snelle test: tussen twee schijven (midden tussen) mag er niet meer dan ongeveer 1cm ingedrukt kunnen worden.
Verklaard wel het fluctueren van de lichten en het aangan van de stuurbekrachtigings waarschuwingslamp. (Beiden (dynamo en stuurbekrachtiging) worden door de V-snaar aangedreven). Mogelijk dat een en ander ook alleen bij een koude motor voor komt, en niet bij een warme motor. Of dat het alleen voorkomt bij optrekken, en niet bij constant rijden. ( Doordat de motor warm wordt komt de snaar strakker
, en bij versnellen komt er meer kracht op, hetgeen zorgt voor doorslippen al er niet voldoende spanning op de V-snaar staat)

snake

Nieuw lid
nee hoor geen fluitend geluid....kan me schien de draaihoek censor kapot zijn .....zo ja wordt deze door de garage vergoed....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan