Verlichting in de knopjes voor stoelgeheugen?

Onlangs heb ik foto's gezien van VW waar de knopjes op de bestuurdersstoel voor het geheugen te kiezen verlicht zijn.
Nu in mijn S2 combi zijn deze knopjes niet verlicht, maar aangezien ik bij een nieuwe wagen al problemen had met de zetelverstelling en mijn (onbekwame) dealer hier mee zitten prutsen heeft weet ik dus niet of die toetsjes al dan niet verlicht zijn?
Kan een bereidwillige S2 eigenaar met elektrische zetelverstelling hier eens een blik naar werpen in zijn auto...

Thx

Yf

Noord26

Forumguru
Euhm... Ik ging er vanuit dat dit standaard verlicht was? Omdat wij de auto ook zo hebben gekocht met verlichting. ;)

Bakkertje

Forumguru
Ik had bij mij de standen van de stoel gekoppeld aan de sleutels. Zodra ik de auto opende met mijn sleutel ging ie keurig in mijn stand. Als mijn vrouw de auto opende met haar sleutel ging ie naar haar positie.
De knoppen heb ik daarna eigenlijk nooit meer gebruikt.

Heb het nu niet meer en mis het stiekem toch wel (mijn vrouw ook). Bij VW is dit een dusdanig dure optie dat ik die maar achterwegen heb gelaten (auto was al duur genoeg)..

Ik heb idd de stoelgeheugens voor mij en mijn echtgenote gekoppeld met de desbetreffende sleutels wat idd super handig is, zeker als je de auto deelt en er toch een zeker lengteverschil tussen mijn echtgenote en mezelf is.
Nu ben ik een chronisch rugleider waardoor het voor mij zeer moeilijk is om langdurig dezelfde houding te behouden vandaar ik 2 geheugens benut en regelmatig afwissel van stoelstand..... kwestie van jezelf te behelpen natuurlijk.

kansberg

Forumguru
@kilometerke : Denk wel dat het snel went, het is mij ook een paar keer overkomen doordat ik de verkeerde sleutels pakte en druk dan handmatig en eigenlijk 'blind' op het juiste knopje. Wel een goede tip van die twee standen, helaas is mijn rug ook niet het sterkste onderdeel en zit op lange afstanden ook vaak de stoel iets te verstellen voor meer comfort.

Bakkertje

Forumguru
Ik had de 3e stand ingesteld voor in de file. Niet voor mijn rug maar voor mijn knieën. Maar je kunt alle kanten op en het zo instellen als je wilt ;)

KJvO

Forumguru
Zo heb ik een stand opgeslagen met de aanbevolen instellingen van de ANWB tijdens de Skoda rijvaardigheidstraining van vorig jaar voor intensief rijden en een stand die het midden houdt tussen deze en mijn oude luie stand. De ANWB stand is mij toch echt te vermoeiend op lange ritten...

Ik heb de indruk dat modellen met een sportstoel me toch wel een betere steun bieden, alleen er terug uitgeraken is me een hele opgave:pardon:.
Bij mijn weten kon je bij de SII geen sportstoelen kiezen en bij de octavia enkel de RS versie.:pieker:
En retrofit vind ik ook niet echt een optie.

Bovenaan Onderaan