Verlichting in het dashboardkastje

Rick Blaine

Actief lid
Omdat de verlichting in mijn dashboardkastje niet brandde heb ik deze even losgehaald. Nu blijkt er wel een fitting met lampje en schakelaar te zitten, maar er zit geen stekker aangesloten! Weet iemand hier hoe dat zit? Ik kon zo gauw (via het radiogat en de opening van de lamp) geen loshangende stekker vinden! Raar...

Alvast bedankt voor de tips!

Tachi

Actief lid
Een zeer wilde gok: zorgt het schakelaartje niet voor geleiding d.w.z. dat er stroom door het schakelaartje gaat.
Bij mijn O1 gaat de verlichting van het dashboardkastje alleen aan als stads- of dimlichten ingeschakeld zijn.

Tachi

Actief lid
Je bedoelt: je hebt het lampje vervangen, verlichting ingeschakeld, dashboardkastje open gedaan en het was nog steeds donker?

Tachi

Actief lid
Ik heb het lampje ooit één keer vervangen, maar ik kan me niet herinneren of bij het verwijderen van het glasplaatje ook het armatuur eruit kwam. Ik weet wel dat ik flink heb zitten pielen om het lampje tussen de twee contactjes te klemmen.

Ik moet wel erbij zeggen, dat bij die lampjes soms moeilijk te zien is of ze stuk zijn

Rick Blaine

Actief lid
Heb het dashboardkastje even verwijderd, heb de stekker gevonden! Het werkt in principe ook als ik hem heb aangesloten, alleen het schakemechanisme aan het lampje (dat wordt bediend door het scharnier van de klep) werkt niet helemaal jofel. Kijken of ik dat kan fixen of anders een andere halen bij de sloop. Heb afgelopen weekend ook al een "nieuw" bakje onder de radio (was een hoekje afgebroken) en een nieuw lamelletje in het luchtrooster in de middenconsole gemonteerd, daar was 1 lam. Samen met een rubberdop voor aan de hoek van de achterklep van de sloop gehaald :)

Lamelletje

en een nieuw lamelletje in het luchtrooster in de middenconsole gemonteerd, daar was 1 lam.

Hoi Rick. Heb je zo'n heel roostertje gehaald of alleen het lammelletje zelf ? Ik heb in mijn oude Skoda Octavia 1 van die lammelletjes die lam zijn. Wat was je kwijt bij de sloop ?

Rick Blaine

Actief lid
Ik heb het hele paneel met 2 roosters en alarmlichtschakelaar uit de sloopauto getrokken. Zit gewoon geklemd en met 1 stekker vast. Daarna thuis het frame eraf gehaald en de lamellen losgehaald. Ik was 15 euro kwijt, inclusief een radiobakje en nog een rubber dop van de achterklep.

Rick Blaine

Actief lid
Nou, er waren al een aantal kapot uit de sloper. Ik heb er 7 stuks over. Dus als ik iemand blij kan maken met 1 of 2 lamellen dan verneem ik dat graag via een PM met adres erbij. De rest hou ik zelf als reserve!

LenK

Forumguru
:ot:
Hoe krijg je die dingen kapot? Door ze niet met de knop te bedienen, maar op de lamellen zelf te drukken om het rooster te sluiten?

Nee,hoor. Ik moest dat hele rooster eruit hebben om de draden achter de radio mooi weg te werken. Wist toen nog niet precies hoe dat rooster eruit moest. Schroevendraaier ertussen en proberen eruit te lepelen. Helaas een paar van die lammelletjes afgebroken.

Rick Blaine

Actief lid
Maar even back on topic: Mijn pa heeft een lampje uit een Engelse(!) Skoda gehaald op de sloperij, die krijg ik dit weekend. Natuurlijk werkt deze in spiegelbeeld, maar ik hoop uit deze en mijn eigen lampje 1 werkend exemplaar te fabriceren :)

Rick Blaine

Actief lid
Vandaag de spullen van mijn pa gekregen. Veerpootdop, rubber dopje dashboardkastje, accuklep (paste helaas niet) en verlichting dashboardkastje. Deze laastste bleek niet in spiegelbeeld, gelukkig, maar net zo als de mijne. Alleen het schakellipje van dit lampje is wat breder en van zwart plastic ipv doorzichtig. De constructie is daardoor ook iets beter, zo lijkt het, want deze schakelaar werkt tadeloos. Dus nu ook verlichting in mijn kastje :) Het interieur is nu zo goed als klaar. Zitten alleen wat krassen op het frame rond de middenconsole. Ben op zoek geweest naar een Prewoodec set, maar vind dat toch niet mooi genoeg. Moet eigenlijk een zilveren middensconsole op de sloop scoren, maar dat zal wel lastig worden, want daar zijn er niet zoveel van (en onbeschadigd).

Bovenaan Onderaan