Verlichting probleempje voor een newbie

Een goedemiddag,

Sinds afgelopen dinsdag zijn wij (Sjon, vrouw en kind) in het bezit van een Skoda Octavia 1.6 MPI BSE uit 2007. Na 10 jaar Alfa Romeo gereden te hebben ben ik zeer verrast door deze wagen qua rijden. Reden van overstap?! Kosten overweging. We werken nu beide in onze woonplaats dus de diesel kon eruit. Op aanbeveling van mijn (verstandige) vrouw een Octavia gekocht.

Afgelopen dagen dit forum al doorgespit aangezien ik een klein probleempje ben tegengekomen echter ik heb helaas geen antwoord kunnen vinden (als deze er al is..)
In de spiegel aan de bijrijderszijde zit een knipper- en instaplicht. Beide werken niet. Eveanals het rood/wite lampje aan de binnenzijde van het portier. De overige electrische functies in het rechter protier werken wel normaal: elec. raam, verlichting in bedieningsknop raam, centr. deurvergrendeling, speakers en binnenverlichting + display zien ook dat de deur geopend wordt.
Het rood/witte lampje heb ik reeds op het linker portier getest (hele lampunit gewisseld) en daar brand het lampje dan wel.
Dit lijkt mij een probleempje in de stroomvoorziening. Nu is mijn vraag: worden deze niet werkende functies door een module aangestuurd? Of zitten er zwakke plekken in bedrading en/of stekkerverbindingen die jullie bekend zijn?

Hoor graag of iemand me op weg kan helpen.

Ronnie

Forumguru
Je zult even de portierbekleding moeten verwijderen, vervolgens de grote stekker op de raammotor(ook portiermodule/regelapparaat) even nakijken op eventuele corrosie.
Veel voorkomend probleem bij de VW Golf (dezelfde bouw)
Het rood/zwarte draadje is van de instapverlichting, dus even de multimeter ter hand nemen!

Hallo Ronnie,
Bedankt voor de tip. Ik heb zojuist alle stekkerverbindingen in de deur gecontroleerd. Deze zijn geheel schoon. helaas.....
Ik zal morgen de onderhoudshistorie nog even raadplegen, er is een nieuwe raammotor gemonteerd staat mij iets bij. Zou het kunnen dat er een verkeerde is gemonteerd? Ik zag dat het een geheel is waar de stekker in zitten. Kan je het misschien ook uitlezen met de computer? Collega van me kan VAG auto's uitlezen namelijk. Of ben ik nu te positief??

Ronnie

Forumguru
Kijk, daar kun je wat mee..... Waarschijnlijk is de nieuwe module fout gecodeerd (of een simpeler/goedkoper type).
Uitlezen is dan de enige remedie, code rechts uitlezen, noteren en dan in de linker module invoeren lijkt me de beste optie.
Ik kan wel even het juiste bestelnr/onderdeelnr opzoeken als je het wilt?

Je bedoelt dan links uitlezen en rechts invoeren?! De bijrijdersdeur heeft de 'problemen' zeg maar.
Een bestelnr cq onderdeelnr zou super zijn. Heb je hiervoor gegevens van mij nodig?

Ronnie

Forumguru
de uitvoeringcode zou mooi zijn....(staat voorin het instructieboekje of op de sticker in de kofferruimte links op de vloerplaat tegen de linker wielkuip.

Op het plaatje in de kofferbak staat heel veel. Denk dat je dit bedoelt:
Type: 1Z3 3G4
daaronder: OCT LIM ELEG
daaronder: 75KW 5G
daaronder: BSE JHT
Daaronder: 9202 CA

Ronnie

Forumguru
'T is niet helemaal duidelijk, het model zou de 1Z5 moeten zijn i.p.v.3, Je hebt dus een Elegance met een BSE motor en een JHT bak.
Ik zag dat er zo'n 20 verschillende modules zijn, maar deze zou het moeten zijn:
1T0 959 702 E ( € 256,45 incl).

Ronnie

Forumguru
Oeps..... Ik ging uit van een combi.....(was me nog niet opgevallen) maar voor de uitvoeringscode (Elegance) en de onderdeelnrs. maakt het in dit geval niet uit.

Idd we hebben een hatchback! Ik zal vandaag eens kijken welk onderdeelnummer er op de raammotor staat.
Of kan je dat met de compu uitlezen?

Freakin

Actief lid
Sinds afgelopen dinsdag zijn wij (Sjon, vrouw en kind) in het bezit van een Skoda Octavia 1.6 MPI BSE uit 2007. Na 10 jaar Alfa Romeo gereden te hebben ben ik zeer verrast door deze wagen qua rijden.

Offtopic: Leuk, ook ik kom van Alfa (156) diesel en heb nu ook een octavia met 1.6 MPI motor :)

Ontopic: Heb je geen garantie meer op je aankoop?

Offtopic: Leuk, ook ik kom van Alfa (156) diesel en heb nu ook een octavia met 1.6 MPI motor :)

Ontopic: Heb je geen garantie meer op je aankoop?

Ben ik toch niet de enige... hahaha
Geen garantie erbij gekocht. Bij 123dkm grote beurt gehad, nu teller op 125dkm. Garantie was in pakketen opgedeeld, kost ook behoorlijk wat. Twee pakketten zijn incl. grote beurt welke niet nodig is en dus weggeooid geld. Goedkoopste pakket omvat alleen motor en versn. bak voor 3 mnd. En je zal altijd zien, een week na die 3 mnd gaat er iets stuk.
Nu heb ik, theoretisch gezien, € 400,= mocht er iets stuk gaan. (dat kost het goedkoopste pakket namelijk)
Ik heb op geen enkele auto tot nu toe garantie gekocht. En bij de skoda heb ik er een heel goed gevoel bij. Tja, het leven is en blijft een gok.
Kan nu wel al zeggen, na +/- 9 auto's zonder garantie gekocht te hebben, dat ik behoorlijk geld bespaard heb. ;)

Bovenaan Onderaan