verlichting radio dance fab 2

Roco

Lid
Ik merk dat als ik de radio wil bedienen als de auto stilstaat, ik niets kan zien als het wat schemerig is, laat staan als het donker is.
Ook kan ik de climatronic niet aflezen.
Wat ik wil:
1 Een verbinding maken/veranderen, zodat de radio verlicht is als
deze aan is.
2 Als de motor loopt / bij contact aan, de verlichting van de climatronic
aan hebben. ( nu alleen aan bij brandende verlichting)

iemand met veel kennis enig idee of dit mogelijk is ?
Moet ik zelf draden anders aansluiten of is het wellicht mogelijk via de Vag-Com ?

Ik merk dat als ik de radio wil bedienen als de auto stilstaat, ik niets kan zien als het wat schemerig is, laat staan als het donker is.
Ook kan ik de climatronic niet aflezen.
Wat ik wil:
1 Een verbinding maken/veranderen, zodat de radio verlicht is als
deze aan is.
2 Als de motor loopt / bij contact aan, de verlichting van de climatronic
aan hebben. ( nu alleen aan bij brandende verlichting)

iemand met veel kennis enig idee of dit mogelijk is ?
Moet ik zelf draden anders aansluiten of is het wellicht mogelijk via de Vag-Com ?

Interessant..... deze heb ik nog niet eerder gehoord,

1 verlichting gaat via can-bus voor zover ik weet is er geen andere schakeling mogelijk

2 Wellicht een codeer mogelijkheid, dat zou ik moeten proberen en zal dat ook wel doen alleen of dat deze week gaat lukken, denk het niet het is een beetje druk, maar ik ga m'n best doen.

Roco

Lid
Alvast bedankt voor het meedenken !
ja, ik heb soms rare ideeën.....
Nog eentje.....
De climatronic verwarmt tot wel 28 graden en koelt tot 18.
daaronder blaast ie via LO giga veel koude lucht in 1 keer de auto in....brrrrrrrr
die 28 vind ik wel wat veel.......
maar 18 bleek net niet koel genoeg nadat ik meer dan 12 uur onderweg was.
Zou het mogelijk zijn om die climatronic om te programmeren mbv de Vag-Com zodat hij regelt van bijv 15 t/m 25 ?

Mark

Banned
De verlichting van de radio kun je instellen via de radio zelf (effe het bedieningsboekje lezen). Zo was het toch bij mijn Roomster.

Roco

Lid
Nee en ja.
je kunt de verlichting rond de volumeknop instellen op aan of uit, maar de verlichting van het display en de toetsen kun je niet instellen via illum.
tenminste......ik zou niet weten hoe, dus als het bij jou wel kan, wil ik dit graag weten, want dan zou mijn probleem opgelost zijn.

Roco

Lid
daarom.
ik denk dat er bedoeld werd de verlichting rond de aan/uit knop.
en het moet toch simpel zijn, of denk ik nou dom. als ik het licht aan doe, komt er toch een + 12 v puls/spanning ergens op een draad te staan.
maar ja....welke.

dit is . off topic . ook wel schrikken als je skoda rijdt...........

( www.youtube.com/watch?v=LMD1zUByIVQ&feature=related)

daarom.
ik denk dat er bedoeld werd de verlichting rond de aan/uit knop.
en het moet toch simpel zijn, of denk ik nou dom. als ik het licht aan doe, komt er toch een + 12 v puls/spanning ergens op een draad te staan.
maar ja....welke.

dit is . off topic . ook wel schrikken als je skoda rijdt...........

Dom?? dat zal toch wel niet..... maar de techniek schrijnt voort hé, er is dus geen
+ 12 v puls/spanning ergens op een draad [unquote]
bijna alle regelapparaten (en dat is ook de radio) hebben alleen een constante 12 V en een massa, en de rest gaat via can-bus.:1761:

Roco

Lid
can-bus ???

je bedoelt zeker de cannot-bus
icon8.gif

Roco

Lid
schaatsen is leuk icm chocomelk, maar choco op de toetsen van de radio is niet leuk. Schoonmaken valt niet onder de garantie, dus zelf maar torxen 20 en 8 genomen. Hoe de demontage moet is te zien in de foto's. Zo zie ik achterin dus ook de dunne zwarte kabel voor de mp3 speler, en wat luidspreker draden en wat simpele draden voor + en -. dat daar nou geen draadje bij zit voor de verlichting.........

Bijlagen

• DANCE-1-1.JPG
    DANCE-1-1.JPG
    19,5 KB · Weergaven: 36
  • DANCE-2-1.JPG
    DANCE-2-1.JPG
    8,6 KB · Weergaven: 32
  • DANCE-3-1.JPG
    DANCE-3-1.JPG
    25,5 KB · Weergaven: 37
  • DANCE-3B-1.JPG
    DANCE-3B-1.JPG
    36,1 KB · Weergaven: 37
  • DANCE-4-1.JPG
    DANCE-4-1.JPG
    23,2 KB · Weergaven: 37

Roco

Lid
rest van de foto's.

Bijlagen

• DANCE-5-1.JPG
    DANCE-5-1.JPG
    25,3 KB · Weergaven: 33
  • DANCE-6-1.JPG
    DANCE-6-1.JPG
    24,5 KB · Weergaven: 34
  • DANCE-7-1.JPG
    DANCE-7-1.JPG
    28,5 KB · Weergaven: 30
  • DANCE-8-1.JPG
    DANCE-8-1.JPG
    27,9 KB · Weergaven: 29
  • DANCE-9-1.JPG
    DANCE-9-1.JPG
    13,9 KB · Weergaven: 37
schaatsen is leuk icm chocomelk, maar choco op de toetsen van de radio is niet leuk. Schoonmaken valt niet onder de garantie, dus zelf maar torxen 20 en 8 genomen. Hoe de demontage moet is te zien in de foto's. Zo zie ik achterin dus ook de dunne zwarte kabel voor de mp3 speler, en wat luidspreker draden en wat simpele draden voor + en -. dat daar nou geen draadje bij zit voor de verlichting.........

Heb jij 8 speakers vanaf de fabriek of 4 want dat zou dan betekenen dat er wel bedrading voor de achterspeakers voorgemonteerd zit ?

Roco

Lid
Haha, Topsport is sneller dan de schaduw van Lucky Luke.......
Ik heb zelfs 9 speakers.....ook nog eentje voor de TomTom Rider..
Maarja, die was idd niet standaard.
In ieder geval voor mij een super goed geluid met al die speakers, tweeters en subwoofertjes oid.

Nee, inderdaad.

Ben gisteren voor iets anders naar de dealer geweest en het nog eens nagevraagd.
Het is inderdaad niet anders te programeren.
De verlichting gaat aan met de koplampen...

Bovenaan Onderaan