Verlichting/radio en een vreemd geluid.....

mothergoose

Actief lid
Hey daar allemaal,
Ik heb sinds gistermiddag mijn nieuwe O2. Werkelijk een waanzinnig rijdende wagen. Echter vallen me nu 2 dingen op, ik heb mijn Pioneer DEH825 laten inbouwen door de dealer, maar ik kan mijn display niet lezen. Door de verlichting die altijd aan staat, aldus de dealer, staat dus ook de verlichting van mijn radio altijd aan en die is dusdanig gedimt dat ik overdag niet meer zie. Klopt het dat de verlichting van een O2 niet uit kan???? Ik ben gewend in alle auto's die ik gehad heb tot nu dat bij het plaatsen van de schakelaar op '0', dat dan de verlichting uit is. Het boekje is er ook een beetje vaag over.

Dan nog iets anders, net op de snelweg hoorde ik een vaag geluid, het lijkt windgeluid dat zelfs de radio overstemd. Naar mij idee zit het links voor ergens. Vanaf zo'n 80km/u is het hoorbaar en bij 100 zelfs lastig. Iemand hier ervaring mee?? /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif

Verder is de DSG een verademing.... Ik zou willen dat het inrijden voorbij is..... /forum/images/graemlins/crazy.gif

mothergoose

Actief lid
Ik ook.... De dimfunctie van de radio uit is een optie, maar dan zijn geen van de toetsen 's nachts verlicht (en deze zijn best wel klein)

Karstieman

Forumguru
De verlichting van je auto mag niets te maken hebben met de verlichting van je radio. Is dat wel zo, dan is hier een apart stekkertje voor aangesloten. (wat je ook los kan halen)

Oh ja, zolang ik geen lampen aanzet in mijn O2, brandt ook geen instrumentenverlichting.

He Karstieman. Een jumbobox is standaard bij de Elegance. Je bent dus gewoon aan het lullen over je eigen auto..... Zielig hoor!!! /forum/images/graemlins/407.gif

Reizende

Actief lid
@Dwaas
Wil je hier wat mee toevoegen aan het forum? En tsja, de ene die schrijft jumbobox bij zijn profiel en de ander schrijft 17 inch zonder n...

Karstieman

Forumguru
Ik houd er persoonlijk niet van, maar om Dwaazz toch maar even te corrigeren: (want sommige mensen roepen dingen, zonder dat ze er iets vanaf weten)

Het pakket voor de Jumbobox is weldegelijk een optie !
Je krijgt dan achterin je Jumbobox een Grote flessenhouder en een asbak.

/forum/images/graemlins/ot.gif @Dwaazz, Ik ga er vanuit dat het even een "dwaas" moment van je was om je zo uit te laten. Persoonlijk houd ik niet van zo'n toontje tegen mede forum-leden. Karstieman heeft gelijk dat er een Jumbo box is die "nooit" standaard is in een O2. Als je iets beter in de boekjes had gegeken bij het uitzoeken van je auto had je dit ook geweten.

@Mothergoose, Dat windgeruis komt links achter bij het kleine raampje tegen de c-stijl vandaan. Er is hier al een draadje over. Toevallig hebben ze gisteren bij mij een tweede poging gedaan om dit op te lossen. Zoals het er nu uitziet (lees: uithoort) is het opgelost.

mothergoose

Actief lid
Rogier, Hebben ze dat met kit gedaan? Ik meende trouwens dat het rechtsvoor uit de richting van het dashboard komt.

Karstieman, weet je toevallig of binnen de bedrading van de auto een aparte draad heeft voor de dashboard verlichting? Daar wil ik dn grag mijn radio op aan (laten) sluiten.

ougie

Forumguru
Is dat probleem van Mothergoose niet gewoon in te stellen met de boordcomputer, net als bv de home coming functie en al die andere instellingen. In sommige landen is het verplicht om ook overdag verlichting te voeren, daarop staat zijn O2 waarschijnlijk ingesteld. In Nederland (nog) niet, en moet je dus zelf de keuze kunnen maken, aan of uit. Mijne kan gewoon uit als ik dat wil.

TurboBooster

Forumguru
Is de verlichting van de radio misschien aangesloten op het lampje in het dasboardkastje?
Bij mijn oct.1 heb ik een aparte draad vanaf de zekeringkast/relais getrokken ook omdat de dasboardverlichting regelbaar is.

Succes met de nieuwe O2.

mothergoose

Actief lid
Ik begin langzaam het idee te krijgen dat mijn radio gewoon niet goed is aangesloten. Ook de speaker verdeling klopt van geen kant. Mijn dash verlichting is uit overdag, ook op de automaat stand. Ik ga maar eens terug denk ik..... /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/confused.gif

Beker

Actief lid
@mothergoose,

Totdat je schreef dat je dashboard verlichting gewoon uit is overdag dacht ik dat het een instelling in de boordcomputer was. Maar als je dashboard niet verlicht is en de radio wel dimt, dan is e.e.a. niet goed aangesloten lijkt mij.

In alle gevallen trouwens vind ik dit typisch iets voor en dealer om snel en goed op te lossen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Rogier, Hebben ze dat met kit gedaan? Ik meende trouwens dat het rechtsvoor uit de richting van het dashboard komt.

[/ QUOTE ]

Nope, zo ver ik weet eerst met een soort van extra band (soort zwarte plakband) en de laatste keer iets met een metale strip die ze kunnen stellen zodat het raampje er beter in komt te liggen. Ze halen het raampje er in ieder geval helemaal uit. Ik meen dat het gebruik van kit meer een aktie is van de dealer en niet van Skoda zelf. Je ziet er in ieder geval helemaal niets van. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

bert2

Lid
De display van een autoradio heeft een bepaalde sterkte/helderheid die, als het donker is, te fel is. Daarom reageert de display verlichting door te dimmen als de verlichting van de auto wordt ingeschakeld. Bij Skoda brandt die altijd maar je kunt dat laten uitzetten door de dealer. Is binnen 5 minuten gebeurd.

mothergoose

Actief lid
Nou, niet helemaal. Vandaag bij de dealer gestaan en ze kunnen het niet vinden. De verlichting van de radio was aangesloten op de constante +. Aangegeven dat het de geschadelde versie moet zijn. Hierop aangeloten (na het dashboard uit elkaar gehaald te hebben) knipperde de hele radio verlichting.
Ik heb een nieuwe afspraak moeten maken, ze gaan het uitzoeken. Wel goed van de dealer dat ze het op willen lossen.

Wordt vervolgd

mothergoose

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Is de verlichting van de radio misschien aangesloten op het lampje in het dasboardkastje?
Bij mijn oct.1 heb ik een aparte draad vanaf de zekeringkast/relais getrokken ook omdat de dasboardverlichting regelbaar is.

Succes met de nieuwe O2.

[/ QUOTE ]

Hey Turbobooster,

Je hebt me het amtwoord gegeven.... Vandaag hebben achter het dashboard kastje een draad opgepakt van de dash verlichting. Die staat bij mij nijna volledig gedimd. Als de spanning op de radio verlichting te laag is, doet de verlichting raar en gaat trillen (zelfde als een dimmer thuis die niet goed belast wordt).

Oplossing is denk continu 12V aansluiten op de verlichting en in het bakje eronder aan de zijkant een micro switch plaatsen om hem zelf aan en uit te kunnen zetten.

Remco28

Actief lid
Dwaazz is zeker jaloers omdat hij geen jumbobox heeft terwijl hij er wel 1 wou hebben?dwaas om dan geen elegance te kopen.

Bovenaan Onderaan