Verlichting voeten ruimte

tacotv

Nieuw lid
Luitjes...

Ik heb een O3 Amb Bus in bestelling en volgens mij zit daar geen voetruimte verlichting in.
In mijn Mondeo lag alles al wel voorbereid en was het een kwestie van lampje steken..

Kan dat bij de O3 ook ?

Smeeuwis

Donateur
Hoi, ik meen hier eens gelezen te hebben dat de modules onder de stoelen zitten en onder het dashboard, maar dat de draadjes en lampjes etc. nog aangebracht moeten worden. Bij mij zat het er standaard v+a in dus ik heb het nooit verder uitgezocht, maar misschien weet één van de goeroe's dit zeker?

Check www.briskoda.net, of Google op "octavia 3 footwell lights retrofit". Het kan schijnbaar, maar er moet draad worden getrokken, fittingen ingebouwd en gecodeerd.

Succes!

Level42

Forumguru
In de S3 zitten ze voor wel maar zijn het lelijke gloeilampjes. Achter niet. (Ambitieniveau businessline) en ik her er ook geen bekabeling voor kunnen vinden helaas. Maar je kunt ze vrij eenvoudig parallel aansluiten op de voorlampjes.

Monteur75

Actief lid
Voetruimte verlichting inbouwen is mogelijk. De bekabeling ligt er helaas niet. Draadkabel zal je zelf moeten maken en aanleggen. naar massa en 1 naar de bcm (board controle module) Ingang 72 van de 73 polige stekker plaats c op de BCM. die dan ook bij de dealer gecodeerd zal moeten worden.Of iemand met een vagcom.
Heb het zelf in mijn Audi A3 aangelegd. Eerst thuis een kabel gemaakt en die toen achter de bekleding/dashboard aangelegd. Leuk klusje.

Laatst bewerkt:
ik had het in 2 uurtjes voor elkaar, in china een set besteld totale kosten excl coderen 15 euro...

Monteur75

Actief lid
Dat is niet duur inderdaad. Ik heb originele onderdelen gebruikt. Heb het niet zo met spullen uit China. Slechte ervaringen mee. twee uurtjes klopt inderdaad wel. Was de dealer ook nog beetje schappelijk geprijsd met coderen? of vroegen ze de hoofdprijs?

Dat is niet duur inderdaad. Ik heb originele onderdelen gebruikt. Heb het niet zo met spullen uit China. Slechte ervaringen mee. twee uurtjes klopt inderdaad wel. Was de dealer ook nog beetje schappelijk geprijsd met coderen? of vroegen ze de hoofdprijs?

volgens het doosje waren het orginele lampjes, kabelboom waarschijnlijk niet... coderen heb ik zelf gedaan, met een kabel van een vriend.

voor het geval je interesse hebt dit zijn de lampjes: http://nl.aliexpress.com/item/OEM-O...-MK5-MK6-Tiguan-Passat-B6-5ND/1925302973.html

ik zie dat ze inmiddels wat in prijs zijn gestegen, maar voor 4 lampjes 20 eu is nog niet duur...

nieuw project wordt door handle lampjes... een russische site gevonden waar een how to staat... met google translate kom je een end :yeah:

bij de dealer zijn die lampjes 8 euro de stuk, installatie valt zo te zien ook mee...

Monteur75

Actief lid
o dat is ook gaaf ja. moet je klein gaatje maken waar lampje in kan. zit al beetje voorgesneden als je goed kijkt. Heb ik ook gemaakt in mijn A3. heel sfeervol. Heb je het nummer van die lampjes zijn het toevallig 4E0 919 063 ?
Een russische site haha oke dan. Het spreekt wel voor zich hoor om het in te bouwen. Ik heb er ook geen how to voor nodig gehad.

o dat is ook gaaf ja. moet je klein gaatje maken waar lampje in kan. zit al beetje voorgesneden als je goed kijkt. Heb ik ook gemaakt in mijn A3. heel sfeervol. Heb je het nummer van die lampjes zijn het toevallig 4E0 919 063 ?
Een russische site haha oke dan. Het spreekt wel voor zich hoor om het in te bouwen. Ik heb er ook geen how to voor nodig gehad.

was even langs de dealer gereden en daar zag ik PN 5e0919173, het zit zelfs gestopt, gaatje hoef ik niet te maken.. (als ik de site bekijk) how to is inderdaad niet heel hard nodig, maar toch fijn om eerst even alles te bekijken voor ik de zooi los heb en toch nog dat ene connectortje mis :-)

in de long coding heb ik ook nog ambient speaker lights, ambient door panel lighs en ambient cupholder lights zien staan, geen idee wat het allemaal inhoud.... door panel lights lijkt me bij de handle.... maar dat is een pure gok

Smeeuwis

Donateur
Ik ben wel geinteresseerd in een NL how-to, mijn Russisch is wat roestig . Mijn post over rode deurverlichting gezien? Ik wil die deurgreepverlichting ook wel...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ben wel geinteresseerd in een NL how-to, mijn Russisch is wat roestig . Mijn post over rode deurverlichting gezien? Ik wil die deurgreepverlichting ook wel...

ja die heb ik gezien, die lampjes doe ik er maar gelijk bij... als je de tijd hebt... ik heb het niet in china besteld dus nog een dag of 60....

met google vertalen en plaatjes kijken kom je een eind, ik zal tegen die tijd wel een how to maken..
https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=auto&tl=nl&u=https://www.drive2.ru/l/7161946/

Smeeuwis

Donateur
Tnx. Die ambient speaker en cupholderlights zag ik laatst in een A3 e-tron. Kan dus kennelijk wel, zelfde platform MQB immers. Was daar rood en volgend mij zelfs instelbaar qua kleur, ik vond het net iets tè. Heb inmiddels een plafonniere met diffuse LED verlichting en die schijnen keurig vlak voor de bekerhouder . Maar de deurgreep vind ik leuk om te doen. En dan weer ff naar @ertromp voor de coding

Monteur75

Actief lid
gaatjes zal je wel degelijk moeten maken want het zit origineel dicht.
Speaker verlichting en cupholder (bekerhouder middenconsool)verlichting. is voor Audi A3. mijne dus! ik heb cupholderverlichting ingebouwd. zeeeer fraai. op de foto zie je de speakerrooster verlichting en cupholder verlichting. en ook de verlichting in de handgrepen
De BCM van audi A3, Golf7, Octavia zijn hetzelfde dus vandaar dat deze coderingen er ook bij staan. Ik heb het niet in verschillende kleuren, gewoon wit. en niet overdreven. met deur open doen brand het fel en met deur dicht en verlichting aan word de verlichting sfeervol gedempt. zeker niet overdreven maar supergaaf en mooi

Bijlagen

• audi a3.jpg
    audi a3.jpg
    5,7 KB · Weergaven: 98

Octavia Simply Clever

Senior Member
In onze Honda zit in de spiegelconsole een blauw ledje (onopvallend) en dat verlicht in het donker heel subtiel de middencosole een ideetje dus ....

gbbosma

Forumguru

Monteur75

Actief lid
leds geven net iets mooier licht vind ik. je kunt led units van golf 7 erin zetten.gaan nooit kapot. alleen stekkeraansl is iets anders.maar die kun je zo vervangen.

Bovenaan Onderaan