Verlichtings probleem met aanhanger/caravan !!!!

@peter@

Nieuw lid
Wie kan mij helpen ?

Alle lichten van de wagen werken normal.

Maar : Als ik de caravan of mijn aanhanger aansluit op mijn wagen dan gaan alle lichten behalve de richtingsaanwijzers. Ik heb de caravan en aanhanger aan de wagen van mijn vrouw geplaatst en dan werkt alles weer normaal.

Ik ga er dus vanuit dat het problem zich in mijn wagen bevind. Ter info moet ik erbij vertellen dat dit gebeurd is sinds de kabel van mijn caravan over de grond heeft gesleept en verscheidene draden waren doorgeschuurd. Deze kabel is reeds gemaakt maar de richtingsaanwijzers van zowel mijn aanhanger als caravan werken niet.

Iemand die weet waar eventueel de oorzaak ligt. Zijn er aparte zekeringen voor de lichten van een trekhaak ?? Of waar moet ik zoeken ?

Alvast bedankt.

Peter

Spierings

Forumguru
Waarschijnlijk zit er in jouw kabelset een regelkastje welke het canbus systeem ontvangt en de verlichting uit stuurt...

Daar zou ik het als eerst zoeken.

Spierings

Forumguru
Vervangen van dat kastje kan altijd, mits je een van de bekende merken hebt..

Verwacht niet dat er een zekering kapot is...
Meestal hebben de systemen met canbus 3 zekeringen..
1 continu voeding doos
2 geschakelde voeding doos
3 voeding voor verlichting doos..

Maar er kan natuurlijk altijd dat er een of ander goedkoop setje in zit...

Antera

Donateur
Ik vrees dat je kabelset wat sluiting heeft gemaakt in je stuurmodule van je trekhaak en deze nu niet meer doet wat ie moet doen. Wat @ertromp zegt even uitlezen en eens kijken of er wat uit komt. Anders zou ik de stuurdoos vervangen

Bovenaan Onderaan