Verlichtingsmotor

Cerna

Nieuw lid
Hallo mijn vraag is deze de accu van mijn auto brand door en ruikt naar verrotte eieren en een vriend van mij heeft gezegd dat het een kapote verlichtingsmotor kan zijn wat ik wil weten of dit de goede naam is en waar deze zit.Het gebeurde inderdaad met het inschakelen van de verlichting.Kan iemand me daar bij helpen en als er nog meer is wat ik moet weten dan hoor ik dat graag.

mvg.Ed

WimN

Nieuw lid
in iedergeval ff uitkijken met vuur
de rotte eierenlucht is knalgas , dat is uiterst brandbaar

Canon-Eye

Forumguru
de rotte eierenlucht is knalgas

Off-topic, maar dat riskeer ik dan maar in het belang van deze waarschuwing:

Knalgas is een mengsel van waterstof (H[SUB]2[/SUB]) en zuurstof (O[SUB]2[/SUB]) dat in een accu kan ontstaan door elektrolyse. Als je die twee in de juiste verhouding hebt kan het explosief reageren en zo weer water (H[SUB]2[/SUB]O) vormen.

Rotte-eieren-lucht is géén knalgas, maar zwavelwaterstof of waterstofsulfide (H[SUB]2[/SUB]S). De accu bevat zwavelzuur, dus er zal wel een of ander ongewenst proces hebben plaatsgevonden waardoor uiteindelijk wat van dit gas is gevormd.
Het is brandbaar, de explosiegrenzen in lucht zijn 4,3 - 46%. Maar let op: een veel groter gevaar is de giftigheid ervan! Zolang je het nog ruikt, valt het wel mee - maar één van de eerste zaken die door aantasting van het zenuwstelsel verloren gaan is het reukvermogen. Dus als je het niet meer ruikt, dan kan het link worden! Onmiddellijk zorgen voor veel frisse lucht, bv. niet in die garagebox blijven staan maar METEEN naar buiten.
Er vallen Europabreed helaas vrij regelmatig dodelijke slachtoffers door inademing van teveel H[SUB]2[/SUB]S...

Bovenaan Onderaan