Verlichtingsvraag

marcdevos

Nieuw lid
Goedenmorgen allemaal,

Ik ben van plan een skoda octivia te gaan leasen en alles aan het uitzoeken en ik heb een paar vragen waar jullie misschien zo antwoord op kunnen geven.

Ik zag dat de standaard lampen halogeen projector koplampen zijn maar wat is dat precies volgens de dealer zou dat lampen die lijken op xenon maar dan met gewoon halogeen lampen maar tijdens de proefrit leek het gewoon normale halogeen.
En geeft dit meer licht dan gewoon halogeen??

Verder vroeg ik mij af bij welk pakket zit de instapverlichting want los kan ik hem niet vinden en als laatste zit er nog meer verschil tussen een kleuren MaxiDOT of z/w MaxiDOT afgezien van de kleuren ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Vriendelijke groeten,
Marc de Vos

Noord26

Forumguru
Een halogeen lamp is een halogeen lamp, of er nu wel of geen lens voor zit maakt geen verschil in lichtopbrengst. Het geeft niet meer licht, want er zit dezelfde lamp achter. Staat goede verlichting op je lijst, dan gewoon voor xenon kiezen.

Intapverlichting is vrijwel altijd alleen te bestellen als onderdeel van een pakket.

Het kleurenmaxiDOT, heb ik vernomen, heeft ook een wat hogere resolutie en ziet er meer high-tech uit. De nummers rollen ook een beetje weg van elkaar. Qua functie maakt het niets uit, het ziet er net wat moderner uit.

Kortom, als je een Elegance neemt heb je al je wensen te pakken.

marcdevos

Nieuw lid
Bedankt voor jullie antwoord maar ik ben niet aan het kijken naar een businessline Elegance maar naar een gewone elegance met extra pakketten.

Canon-Eye

Forumguru
En geeft dit meer licht dan gewoon halogeen??
Nee, niet méér licht - maar wel veel beter gericht waardoor je toch een stuk meer ziet dan met "gewone" c.q. "ouderwetse" halogeenlampen.

Ik heb ze op de Fabia ook en na 134.000km Xenon in een OIIC viel het resulaat me alles mee. Zo veel zelfs dat ik geen enkele aanvechting voel om te gaan klooien met aftermarket xenonsetjes.

Xenon is super in mijn seat ook meedraaiend en 180.000 km waren ze,op, masr licht is super rij altijd met licht aan lampjes kosten dan geloof ik 130 eur/stk maar echt de moeite waard

Gieliovd

Forumguru
Inderdaad, projector lampen zijn gerichter en geven je dus meer nuttig licht. Minder verlies door diffuus effect met reflector.

Tevens mooier gezicht van buiten.

Maxidot in kleur is inderdaad hoger resolutie en past dus meer op het schermpje en ziet er scherper uit. Tevens wat leuke effecten en het geeft gewoon een moderne feel.

Instapverlichting is wel leuk!

emzed

Nieuw lid
Zit op Elegance Businessline Xenon én LED dagrijverlichting? Ik ben zeer benieuwd hoe het er uit ziet op de O3. Op de meeste auto's is het werkelijk afzichtelijk lelijk (oude A6, oude A4). Als het doorlopende streep is (zoals op de nieuwe A4, XC60) is het wel fraai. Ook van de achterkant met en zonder led kan ik geen vergelijkende foto's vinden.

Mik19

Lid
Zit op Elegance Businessline Xenon én LED dagrijverlichting? Ik ben zeer benieuwd hoe het er uit ziet op de O3. Op de meeste auto's is het werkelijk afzichtelijk lelijk (oude A6, oude A4). Als het doorlopende streep is (zoals op de nieuwe A4, XC60) is het wel fraai. Ook van de achterkant met en zonder led kan ik geen vergelijkende foto's vinden.
Zal kijken of in vanavond foto's kan maken

Gieliovd

Forumguru
Iemand had v.d. Week links gepost met foto's en of filmpjes van de verlichting... Kan t niet meer vinden zo snel...

CoesDoes

Forumguru
Filmpje van een RS waar de led verlichting goed te zien is

Iemand had v.d. Week links gepost met foto's en of filmpjes van de verlichting... Kan t niet meer vinden zo snel...
Dat is waarschijnlijk deze link van de led achterlichten http://s255.photobucket.com/user/poreilly101/media/poreilly101005/2013-1_zpsd78845b5.mp4.html

Markiee

Nieuw lid
Ook een O3 EBL in bestelling, maar wat houdt dat instapverlichting nou eigelijk in? Iemand die mij een uitleg kan geven

rdrummen

Senior Member
Ik zag dat de standaard lampen halogeen projector koplampen zijn maar wat is dat precies volgens de dealer zou dat lampen die lijken op xenon maar dan met gewoon halogeen lampen maar tijdens de proefrit leek het gewoon normale halogeen.
Vriendelijke groeten,
Marc de Vos
Heel goede vraag! Volgens de folders zouden er standaard halogeen projector-lampen gebruikt worden. Op de O2 ziet dat er ongeveer uit als Xenon-units. Maar bij de O3 heb ik nog nergens zulke halogeen projector-lampen gezien, zowel in de brochures niet en ook niet op foto's of in de showroom. Volgens mij wordt er in plaats daarvan nu "slechts" gebruik gemaakt van gewone halogeen reflector-lampen...
Ik krijg de indruk dat de halogeen projector-lampen niet (of niet op tijd) gelukt zijn, en er daarom gewone reflector-lampen gebruikt worden.
Voor mij was dat mede reden om toch te kiezen voor een elegance-uitvoering in elk geval dan met Xenon-lampen.

CDK

Forumguru
....maar wat houdt dat instapverlichting nou eigelijk in?
Als je de auto van of op slot doet gaat er een lampje in het spiegelhuis branden, wat naar beneden schijnt richting de straat....
5ejynyja.jpg

Bovenaan Onderaan