Verlichtingsvraagje

Tim21

Lid
Heey, ik heb in januari ook een Skoda Scala gehaald uit 2020. Ik krijg ook iedere keer een melding dat de verlichting menu of openen en sluiten menu niet beschikbaar is. Ik dacht altijd dat dit een optie is die de vorige eigenaar erbij moest kopen, maar dit is dus standaard een optie die wel zou moeten werken? Ik heb een SCALA Sport Business uit feb 2020.

Antera

Donateur
Kleine tip stel je even voor in Meet en greet word erg gewaardeerd.

Word software even terug schrijven met ODIS en alles werkt weer of ene reset zoals in bericht #20 is aangegeven

Tim21

Lid
Kleine tip stel je even voor in Meet en greet word erg gewaardeerd.

Word software even terug schrijven met ODIS en alles werkt weer of ene reset zoals in bericht #20 is aangegeven
Heey Antera,

Bedankt voor je berichtje. Ik zal nog een voorsteltopic maken.
Kan ik hiervoor ook bij de garage terecht om dit euvel te laten fixen, want ik neem aan dat dit gewoon onder garantie zal vallen?

Gr. Tim

hemi24

Forumguru
Hoi Tim,

Dat hangt er natuurlijk vanaf, hoe jij de auto gekocht hebt…
Even accupool losnemen of de zekering eruit, is ook zo zelf te doen!

Tim21

Lid
Hoi Tim,

Dat hangt er natuurlijk vanaf, hoe jij de auto gekocht hebt…
Even accupool losnemen of de zekering eruit, is ook zo zelf te doen!
De min-pool zou al voldoende moeten zijn of moet ik ook de plus-pool losmaken en vervolgens eerste de plus-pool aansluiten en als laatste weer de min-pool?
En als ik optie van de zekering eruit halen en weer insteken. Welke moet ik dan precies hebben? https://www.gebruikershandleiding.com/Skoda-SCALA---2019/preview-handleiding-899613.html?page=0160 zekering 38 van (
Interieurverlichting, toetsenverlichting, koplampsproeiers, sfeerverlichting, handbediende airconditioning, verwarming).

Ik heb het gehaald bij een merkdealer. Alvast bedankt.

Tim21

Lid
Ik zou de minpool van de accu even 10 minuten losgooien.
Op internet zie ik dat dit ook eventueel andere issues kan opleveren. Ik laat het liever door de garage doen, aangezien ik toch een afspraak heb opstaan in maart en garantie heb. Ik zal dit wel aangeven dat ze dit kunnen proberen. Ik heb zoiets zelf nog nooit gedaan.

Antera

Donateur
Losmaken accu lost dit normaal gezien niet op.

Accu los maken kan zeker. Contact uit en + pool los maken. Na die weer terug plaatsen is het motor starten een keer helemaal naar links sturen en helemaal naar rechts dan naar het midden en alles lampjes in je dash zijn weer uit

Bovenaan Onderaan