Verlies vermogen bij gasgeven

Vanmiddag viel toen ik gas gaf in de tweede versnelling ineens het vermogen weg. Eerst dacht ik nog dat ik misschien in de vierde versnelling zat maar later gebeurde het weer. Als je dan terugschakeld rijdt hij weer normaal.

Vanmiddag toen ik vanuit mijn werk naar huis reed gebeurde het weer een aantal keren. Op de snelweg wou ik even inhalen, ik gaf gas en weer was het vermogen ineens weg.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Rolle

Senior Member
Ik heb zelf zoiets voorgehad deze week. Het is niet altijd maar wanneer het gebeurt valt het vermogen weg rond 2000 rpm? Brandt het motorstoringlampje of niet?

Bij mij was het een druksensor voor de turbo died efect was. Kan ook de EGR klep of luchtmassameter oid zijn. Best even langs de garage om hem aan de computer te laten hangen zodat men kan kijken wat er mis is.

succes.

Cordoba

Forumguru
Uitlezen heeft toch zin: niet bij ieder defect gaat er een lampje branden, en ook storingen die soms optreden worden in het storingsgeheugen opgeslagen maar dan met het label 'intermittent'.

Canon-Eye

Forumguru
Toen dat destijds bij mijn OII 1.9TDI 105pk voorkwam, heeft de dealer 'm uitgelezen en aansluitend de turbo vervangen (tegen de 130k km).

Ik ben net bij de garage geweest. Gelukkig valt het allemaal mee. Het had te maken met een sensor op het roetfilter.

Wils sport

Nieuw lid
Dit is waarschijnlijk de verschildruksensor, deze zit op zo'n beetje alle diesels met roetfilter en gaat regelmatig "kapot".

Bovenaan Onderaan