Verliezen connectie bluetooth

vanduuren

Nieuw lid
Goedemiddag,

had er deze zomer ook al eens last van, sinds gisteren weer; Na contact geeft display (navigatie) dat telefoon connected is, na 5 tot 10 minuten ontkoppeld hij weer. Is connectie "vergeten" en weer opnieuw pairen de enige oplossing/mogelijkheid? Wat is de oorzaak van dit (vervelende) fenomeen?

Verder kan ik vanaf aanschaf auto (2015) het telefoonboek uit de telefoon niet laden in systeem , kan hem dus niet via display openen omdat er dan niets zichtbaar is, bellen en gebeld worden is geen probleem (herkend wel Tel nrs.) Van alles geprobeerd maar geen resultaat, is er nog een andere manier deze te laden?

Mvg.

J. van Duuren

EdK

Forumguru
Tsja in dit soort gevallen is het voor degene die er wat van weten het wel altijd erggggg fijn als ze het merk en type smartfeun weten en welke radio unit er in de wagen zit !!?

Antera

Donateur
Staan er nog andere telefoons in je systeem gooi die er dan eens uit. Pak een andere smartphone en koppel deze met de auto en kijk of het daar ook mee gebeurd. Zo niet dan vrees ik dat je het moet gaan zoeken in ene andere telefoon. De A-serie is ook ene basic versie van samsung (A6 ook al wat ouder) en weet niet of daarom er wat problemen mee zijn

Antera

Donateur
Denken hebben we niks aan :D.

Als je geen andere telefoon probeert dan weet je het nooit 100% zeker en je zal je verbazen hoe bepaalde telefoons problemen kunnen opleveren in bepaalde auto's ongeacht of ze hetzelfde systeem hebben.

EdK

Forumguru
Had Skoda in het update portaal niet een lijst staan met de werkende telefoons en de beperkingen daar mee ?
Kun je in ieder geval kijken of die meewerkend is en zo ja met welke beperkingen eventueel....

Rallye

Forumguru
En voor toegang tot je adresboek moet je tijdens het koppelen met Amundsen toestemming geven.

vanduuren

Nieuw lid
Dank voor alle recties, ik zal hem eerst even uit het geheugen knikkeren en weer opnieuw aanmelden, hopelijk dan opgelost.

Fabia 123

Forumguru
@vanduuren .

Ik heb o.a. een Samsung A8 aan de Amundsen hangen en dat werkt prima.
Wel heeft de Amundsen soms uitval van een functie. Resetten kan dan helpen. Met draaiende motor 20 seconden de startknop van de Amundsen vasthouden. Daarna is de reset klaar. Ik weet niet op dit helpt maar proberen is gratis

Niels83

Forumguru
ik heb een citigo met dat navigatie systeem. en had de a6 die mist een bepaalde bluetooth protocol om het telefoonboek over te zetten. vermoed dat dat stuk aan de telefoon ligt.

Bovenaan Onderaan