Vermogen

klimop

Nieuw lid
Ik heb een 1.6 TDI 110pk motor in de Octavia III zitten, nu na 3500km blijft de motor erg futloos. Nou is mijn oog gevallen op het bedrijf Tunex uit s"Heerenberg vanwege de lage kosten. Heeft iemand hier ervaring mee met de stage 1 tuning? Het is een lease auto, maar zie een externe power box ook niet zitten.
 

jongetje

Forumguru
Ik heb een 1.6 TDI 110pk motor in de Octavia III zitten, nu na 3500km blijft de motor erg futloos. Nou is mijn oog gevallen op het bedrijf Tunex uit s"Heerenberg vanwege de lage kosten. Heeft iemand hier ervaring mee met de stage 1 tuning? Het is een lease auto, maar zie een externe power box ook niet zitten.
Overleg wel met de leasemaatschappij, het is hun auto tenslotte...
 

brepus13

Forumguru
even stof blazen maar kwam dit toevallig tegen....

met het gevaar ge-banned te worden durf ik toch wel toe te geven hier dat ik al 3 auto's door tunex heb laten doen. ik heb nooit klachten gehad en kreeg er een prima rijdende auto voor terug. mijn laguna 1.5dci uit 2011 heeft er daarna nog 120K kilometers probleemloos bij gekregen voordat ik hem inruilde met 245K. heb bij elkaar dus een kleine 200K tunex ervaring :pardon:

ik geloof oprecht meteen dat JD, VAGtechniek en VVT specialisten zijn die beter maatwerk kunnen leveren. Echter een stage 1 bij VAGtechniek bijvoorbeeld is ook alleen "even" andere software laden en klaar. Een getest en goed bevonden stuk software. werkt voor 90% vd klanten waarschijnlijk prima! ik zie dat bij tunex niet anders. geen idee of ze zelf ontwikkelen of een reeds ontwikkeld stuk software aanschaffen. Het principe is in mijn optiek gelijk. een standaard stuk software erop zetten wat voor het gros voldoende is.

Misschien licht het ook erg aan het gebruik van de tuning ongeacht de leverancier?

ik ben momenteel de mogelijkheden weer aan het bekijken voor tuning van mijn superb. Vagtechniek heeft een leuke aanbieding momenteel echter tunex is natuurlijk nog veel goedkoper. Ook deden ze bij tunex bij vorige auto's gratis egr wegschrijven ihkv huisponsor van diverse auto forums.


ik ben er nog niet uit en heb de vrouw beloofd eerst even een paar tanken leeg te rijden zoals hij is, dit geeft ook beter vergelijkingsmateriaal zeg maar :tegek:

zijn nog meer anonieme tunex klanten die ervaringen hebben met de 1.6tdi??:shutup:
 

Skotavia3

Senior Member
Ik heb een 1.6 TDI 110pk motor in de Octavia III zitten, nu na 3500km blijft de motor erg futloos. Nou is mijn oog gevallen op het bedrijf Tunex uit s"Heerenberg vanwege de lage kosten. Heeft iemand hier ervaring mee met de stage 1 tuning? Het is een lease auto, maar zie een externe power box ook niet zitten.
Ik heb bijna dezelfde tor, maar dan een 105 pk, voor ik deze kocht heb ik sedan versie gereden, totaal geen gang in te branden, toen ik daarna proef ging rijden in de combi die ik nu heb was het een wereld van verschil.
de combi rijdt lekker vlot in vergelijk met de sedan versie.
geen idee hoe dat komt, de km stnd was ongeveer gelijk, rond de 100.000 km.
Ik denk dat bij de eerste ademproblemen waren door een vervuild inlaatspruitstuk of een versleten turbo.
 

hemi24

Forumguru
Ik heb bijna dezelfde tor, maar dan een 105 pk, voor ik deze kocht heb ik sedan versie gereden, totaal geen gang in te branden, toen ik daarna proef ging rijden in de combi die ik nu heb was het een wereld van verschil.
de combi rijdt lekker vlot in vergelijk met de sedan versie.
geen idee hoe dat komt, de km stnd was ongeveer gelijk, rond de 100.000 km.
Ik denk dat bij de eerste ademproblemen waren door een vervuild inlaatspruitstuk of een versleten turbo.

Behalve 1.6 TDI, zijn het verder verschillende motoren; de 105pk is een EA-189 motor (de sjoemeldiesel) de 110 pk is de opvolger, een EA-288...
 
Bovenaan Onderaan