Mr_Margucci
Actief lid
Nou zoals de titel al aangeeft had ik last van vermogenverlies sinds een paar dagen. Telkens als er druk werd opgebouwd en ik flink doortrok ging het gloeispiraal lampje knipperen. En als dat een paar keer terug kwam ging even later ook het motormanagement lampje branden. Bij eerste keer uitlezen gaf ie twee foutcodes aan waarvan 1 te maken had met de EGR. Dus er werd snel geconcludeerd dat er alleen in die hoek gezocht moest worden. Inmiddels had ik een afspraak staan bij ECU TUNING in cruqius om de EGR weg te schrijven en gezien we toch bezig waar toch maar wat meer pk's. Zo gezegd zo gedaan. Nieuwe software egr weggeschreven. Test ritje.. resultaat zelfde vermogenverlies en gloeispiraal blijft zoals voorheen knipperen. Vandaag bij garage na laten kijken. En toen kwam de boosdoener aan het licht. Een kapotte koppelstuk van de intercooler. (Ik heb er een foto van maar bestand is te groot kan hem niet uploaden). Anywayz. Koppelstuk vervangen zit een beetje op een moeilijk te bereiken plek. Luchtfilter behuizing dient verwijderd te worden. Na vervangen foutcodes verwijdert. En rijden in de 1.2 TDI is nu werkelijk een VERADEMING! Echt aan te raden voor wie twijfelt over chippen. Hoop hier iig iemand mee te helpen die tegen hetzelfde probleem aan loopt.
Wijze les is niet meteen blind te staren op de EGR dat advies kreeg ik al voor de chiptuning van een ervaren monteur. En zo te zien had hij dus gelijk.
Wijze les is niet meteen blind te staren op de EGR dat advies kreeg ik al voor de chiptuning van een ervaren monteur. En zo te zien had hij dus gelijk.