Vernieuwd Columbus systeem in Octavia EBL ?

Skodadude

Actief lid
Helaas heb ik kortgeleden afscheid moeten nemen van mijn O2 combi elegance.
Een Volvo XC 90 is toch iets steviger dan mijn O2.
Wel alle lof voor de veiligheidsvoorzieningen, waardoor mijn schade beperkt is tot een gecompliceerde breuk in mijn wijsvinger.
Beter de O2 total-loss dan jij volgens mijn vrouw :laugh:

Nu heeft elk nadeel, ook zijn voordeel, dus op naar de dealer.
De keuze is duidelijk, het wordt weer een O2, maar dan de EBL.
Prettige bijkomstigheid is dat de oude O2 nog in de 25% bijtelling zat, en de nieuwe met de 1,6 TDI in de 20% valt.
M.a.w. de nieuwe gaat mij per maand omgerekend € 45,00 netto minder kosten dan de oude.

Ik dwaal af, kan iemand mij concreet de wijzigingen aangeven van het Columbus systeem, dit zou vanaf week 22 2011 worden doorgevoerd?

Ik wil zaterdag naar de dealer, SC Utrecht toe om de auto te bestellen.
Zal mijn bevindingen met jullie delen.

Klaasje

Forumguru
volgens mij is de enige wijziging in de Columbus dat deze nu 3 partities heeft en je je eigen POI's kunt toevoegen via een SD card.
Hiervoor heb je dan kaart V7.x en neiuwe firmware nodig.

De preciese details weet ik ook niet.
Ik krijg over 1 week de nieuwe bolide en ik heb er de nieuwest Columbus inzitten (D-versie)

Skodadude

Actief lid
Hoi Klaasje,

Auto gisteren besteld, prijs gaat per 1 juni weer € 190,00 omhoog.
De dealer dacht dat er nog steeds maar 2 partities waren.
De Columbus versie vanaf produktieweek 22 zou een nieuw front hebben, en standaard word de navigatie DVD West Europa er gratis bijgeleverd.
Ik was toch niet van plan om de € 229,00 die in de prijslijst staat te betalen, maar dat is nu een standaard onderhandelingsartikel geworden voor de verkoper/koper.

MichielOctavia

Actief lid
Dan ben ik heel benieuwd of mijn auto ook een ander columbus frontje krijgt en ik de dvd er bij krijg. Hij staat namelijk gepland voor productie in week 22.

Skodadude

Actief lid
Zou het voor de zekerheid even navragen als ik jou was.
Vind het nog steeds vreemd, een navigatiesysteem aan te bieden zonder software.
Je kan een knappe TomTom kopen voor die € 229,00

MichielOctavia

Actief lid
Er is wel toegezegd dat de dealer de software op de Columbus zou zetten.

Het is natuurlijk van de zotte dat je een navigatiesysteem van 1900 euro koopt en daar niet de bijbehorende software bijgeleverd krijgt. En dan vinden ze het raar dat de software gedownload wordt......

Skodadude

Actief lid
Doen moeten we er maar vanuit gaan dat alles klopt.
Skoda geeft ook volgens de dealer 1 keer per jaar een update uit, die bij onderhoud in het systeem kan worden geladen.
Kosten hiervoor zouden € 30,00 zijn, das dan wel weer schappelijk.

Klaasje

Forumguru
Hoi Klaasje,

Auto gisteren besteld, prijs gaat per 1 juni weer € 190,00 omhoog.
De dealer dacht dat er nog steeds maar 2 partities waren.
De Columbus versie vanaf produktieweek 22 zou een

nieuw front hebben, en standaard word de navigatie DVD West Europa er gratis bijgeleverd.
Ik was toch niet van plan om de € 229,00 die in de prijslijst staat te betalen, maar dat is nu een standaard onderhandelingsartikel geworden voor de verkoper/koper.
Columbus versie D heeft toch echt 3 partities.
Valt me op dat de dealers hiervan niet op de hoogte zijn.
Is toch al sinds kaart V7 uit is

1 partitie kaartmateriaal
2 partitie mp3's
3 partitie voor POI

Bovenaan Onderaan