Vernieuwde Škoda Roomster luxer en goedkoper

Hetzer

Forumguru
Vernieuwde Škoda Roomster luxer en goedkoper, echter niet voor de Greenline, die is een stuk duurder dan de Fabia versie

Vanaf € 13.990,- en nu ook als zuinige Greenline

De Škoda Roomster is niet alleen vernieuwd, ook over de hele linie is de prijs verlaagd. De nieuwe Roomster is nu al verkrijgbaar vanaf € 13.990,-.

Nieuwe motoren + DSG automaat
Belangrijkste kenmerken van de nieuwe 1.2 TSI benzinemotoren met 86 en 105 pk (63 en 77 kW) zijn een soepel karakter, stille loop en spaarzaamheid. Zakelijke rijders profiteren bovendien van maar 20% bijtelling. De nieuwe 7-traps DSG (Direct Shift Gearbox) automatische versnellingsbak is er in combinatie met de 1.2 TSI motor met 105 pk (77 kW). De transmissie schakelt dankzij de dubbele koppeling bliksemsnel en zorgt voor een gunstig verbruik van gemiddeld slechts 5,7 l/100 km.

De 1.2 TDI Greenline met 75 pk (55 kW) verbruikt slechts 4,2l/100 km en bij zakelijk gebruik is de bijtelling slechts 20%. Ook de krachtigere 1.6 TDI met 105 pk (77 kW) springt met 4,7 l/100 km zuinig met brandstof om.

Nieuwe looks
Naast het bekende, op kinderen ingerichte interieur heeft de Roomster een nieuwe voorbumper, grille en koplampen. De mistlampen in de voorbumper zijn nu gecombineerd met dagrijverlichting. Een andere vernieuwing betreft de exclusieve zwart/zilveren dakreling. De Roomster is er ook met een panoramisch glazen dak.

Prijzen
Ondanks het vernieuwde design, de extra uitrusting en de modernste motor- en transmissietechnologie, zijn de consumentenprijzen van de vernieuwde Škoda Roomster niet gestegen, maar juist gedaald. De prijslijst begint bij € 13.990,- voor de Roomster 1.2 Go (dit was € 14.790,-). De 1.2 TSI 63 kW is er vanaf € 17.140,-; de 1.2 TSI 77 kW vanaf € 18.290,-. De geavanceerde DSG automaat heeft een meerprijs van slechts € 1.200,-. Dieselen kan vanaf € 22.830,- in de Roomster 1.2 TDI Greenline en vanaf € 22.990,- in de 1.6 TDI.

De nieuwe uitvoeringen staan vanaf medio juni in de showrooms, maar zijn nu al te bestellen.

>Meer informatie? Check www.nieuweroomster.nl

prijslijst ; http://www.skoda.nl/media/downloads/Prijslijsten/2010/Prijslijst_Skoda_Roomster_per_1_juni_2010.pdf

Hetzer

Forumguru
Volgens mij word de Roomster nu ook in Nederland gezien als volwaardig lid van de fabia familie, dus zeg maar als fabia MPV

van_der_P

Senior Member
Ik heb hem net optijd ingeleverd, want als ik nu prijs had laten maken krijg ik niet wat ik nu krijg.

Wallie

Lid
Wel appart, de optie half-leren bekleding, kost 1150 euro, maar is op geen enkele uitvoering leverbaar...

WillemJan

Forumguru
Als ik op nieuweroomster.nl klik, kom ik op de nieuwe fabia website terecht. Wat vreemd :crazy:

Klopt, en als je helemaal naar beneden doorscrollt, dan zie je dat de prijzen halverwege mei bekend worden gemaakt.
Dus nog even wachten op het bijwerken van de site....

Groetjes... Willem-Jan

Bovenaan Onderaan