Vernieuwen catalysator

Goeden middag beste forumleden

In verband met vernieuwing van de katalysator van de Skoda octavia combi 2.0 van het bouwjaar 2002 in bezit zijnde bij mijn dochter is haar geadviseerd bij de vervanging OOK de zogenaamde voorpijp te vernieuwen

Kan iemand van u mij duidelik maken of dit een pre is?

Bedankt voor uw expertise

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
De downpipe hoeft normaliter niet vervangen te worden, alleen als je wil chiptunen kan het voordeel opleveren in de vorm van vermogenswinst, maar ik zou het lekker laten zoals het is.

Corne hartelijk dank voor het antwoord
Deze automobiel gaat als een speer...en hoeft niet getuned te worden.............:)
Helaas heeft de vorige eigenaar er een vreemd onderhoudsprocedure op na gehouden

Rallye

Forumguru
Tenzij de downpipe natuurlijk ook beschadigd of doorgeroest is. Geeft men een reden voor dit advies?

Overigens is een Octavia van 2002 geen Octavia II, maar een I. Misschien dat het topic kan worden verplaatst?

Sorry voor deze foutieve categorie
volgens rdw is de eerste kentekenregistratie 19-11-2002.

van wanneer tot wanneer zijn de onderscheidene categorien?
Bijvoorbeeld welk jaartal is voor de O2 serie

Spierings

Forumguru
Kan zijn dat het onderdeel iets veranderd is.

Waarbij bijvoorbeeld eerst de downpijp/voorpijp en kat een geheel is en het later twee losse delen zijn geworden.

Ook kan het zijn dat het flexibel stuk slecht wordt, en dat ze daarom adviseren hem te vervangen. Als deze vervolgens alsnog gaat lekken na vervangen ben je gewaarschuwd.

Geacht Rallye

Hartelijk dank voor de gegevens en aanwijzing hoe de specs van de genoemde auto zijn te vinden
Een scala aan technische en andere gegevens..

Bovenaan Onderaan