Vers van de pers en dus vragen over mijn O2 FL

Sinds een week eigenaar van een O2 FL Elegance Business van 09-2010, superhappy, supermooie auto en wat vind ik die coming/leaving home functie mooi =)

Wel zit ik nu met wat vragen, ik heb inmiddels wat tijd geïnvesteerd op sites zoals skodaforum.eu, my-gti, tdiclub.com, briskoda.net en dit forum natuurlijk maar ik wordt er niet veel wijzer van.

Wellicht kunnen jullie mij helpen:

Vraag 1:
Ik heb een Columbus navi maar merk dat deze niet echt up to date is, ook in het buitenland (Duitsland, Oostenrijk, Italie. Jaja in 1 week) nu wilde ik checken welke firmware ik heb (setup knop lang indrukken) maar dan zie ik niks. Nu heb ik gelezen dan ik dit secret menu dan moet activeren met VCDS, klopt dat?

Of kan ik gewoon de laatste firmware downloaden op my-gti? Schijnt dat na een bepaalde firmware (3810) dit menu wel zichtbaar is.

Vraag 2:
Is het aanschaffen van zo'n vcds kabel handig of kan ik dit beter aan de pro's overlaten zoals @Antera?

Vraag 3:
Mijn iphone 6 (en de iphone 5 van mijn vrouw) worden worden wel herkend met het bluetooth systeem (via maxidot), maar niet compatible geacht. Bluetooth aan/uit, telefoon aan/uit etc. Allemaal geprobeerd. Heeft dit te maken met RSAP? En moet ik dan een Hands Free Protocol kopen?

Vraag 4:
Ik heb een aux poort in mijn armsteun zitten, is dit standaard of een zogenaamde MDI (dat zegt Columbus namelijk in het scherm) en kan ik daar een kabeltje voor kopen voor mijn iphone 6?

Hoop dat jullie kunnen helpen.

Gr,
Nick.

Monteurtje

Forumguru
Ik weet alleen antwoord op vraag 4. Die aux aansluiting is niet de MDI. Als je dat hebt, dan zit de aansluiting in het dashboardkastje. Links bovenin.

CDK

Forumguru
misschien dat je een nieuwere bluetooth module nodig hebt, maar lijkt me sterk..... @andrehj is hier wel aardig in thuis, misschien kan hij je verder helpen?

Neptukker

Forumguru
Vraag 3:
Mijn iphone 6 (en de iphone 5 van mijn vrouw) worden worden wel herkend met het bluetooth systeem (via maxidot), maar niet compatible geacht. Bluetooth aan/uit, telefoon aan/uit etc. Allemaal geprobeerd. Heeft dit te maken met RSAP? En moet ik dan een Hands Free Protocol kopen?

Schuif je rechterstoel helemaal naar achteren, verwijder de plastic kap tussen de rail en zie de bluetooth module. Daar staat ergens een typenummer sticker op en zoek in via bijgevoegde link op welke protocollen er wel/niet mogelijk zijn. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Telephone_Retrofitting

een HT-2 module werkt sowieso niet.

Heb je pech dan moet je een ander module zoeken. De iphone wenst o.a. het HFP protocol: https://support.apple.com/en-us/HT3647

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Omtrend de module idd zoals hierboven omschreven en zal je op zoek moeten naar de HT4 met de juiste protocollen

Omtrend Vagcom kabel kan handig zijn afhankelijk wat je er allemaal mee denkt te gaan doen en zeker als je een OEM kabel wilt kopen is de vraag of dit dan wel interessant is. Low budget kabels geen aanrader dan kan je beter mij of @ertromp aan ons jasje trekken

Navi Updates informeer bij @Octavia32

andrehj

Forumguru
misschien dat je een nieuwere bluetooth module nodig hebt, maar lijkt me sterk..... @andrehj is hier wel aardig in thuis, misschien kan hij je verder helpen?
Probleem is dat @Nicky3d waarschijnlijk nog de carkit heeft waarmee de auto oorspronkelijk is geleverd. Maar om dat zeker te weten moet ie even onder de bijrijdersstoel kijken en een duidelijke foto van het etiket van daar geplaatste module hier posten.
Rond 2010 werden er namelijk ook veel carkits achteraf door dealers ingebouwd om bijtelling te ontlopen, dus dat is ook nog een mogelijkheid.
Als het idd de originele af-fabriek carkit is, dan ondersteunt deze alleen rsap, en dus geen iphone.
Twee oplossingen:
1. Android telefoon kopen (de meeste Samsungs ondersteunen rsap direct, en de meeste andere kun je met rsap opwaarderen via android-rsap.com).
2. Nieuwe carkit (3c8 035 730 D) kopen en uitwisselen.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bedankt voor alle reacties tot dusver!
Ben met Octavia32 in een conversatie voor de update en heb vanmiddag gekeken voor de module. Luikje gevonden maar krijg de module er niet uit. Zie ook geen sticker met een typenummer. Morgen nog eens proberen, keep you posted.

Heeft 1 van jullie toevallig enig idee wat dit is? Lijkt alsof het loshangt.

Gr,
Nick.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 92

s-line

Forumguru
Yep, zeker de buiten temperatuursensor, die hoort in de bumper geklikt te zitten. Misschien bij een schade los geschoten of na schade niet goed gemonteerd.

skodaboy

Forumguru
dit is idd de buitentemparatuursensor deze zit vast geklikt in de bumper.
is het nu op de foto gezichtsbedrog of is het werkelijkheid?

als ik door de grill kijkt zit er links nog een gedeelte van een plastieke kap of dergelijks wat af gebroken lijkt?

Kleine update, was vandaag bij @Octavia32 voor een update van mijn firmware (4020) & kaarten (V12) alles loopt als een tierelier ook met de POI's & VIM.

Gelijk even mee laten kijken naar mijn BT module, zijn module pakt mijn telefoon namelijk wel.
Mijn module is en HT-2 (zie foto) nu vraag ik me alleen af of ik het de 100-150 euro wel waard vind.
Ik heb nu een los apparaatje die mijn telefoon herkend als ik in de auto stap, daar heb ik voice control en mijn telefoonboek in. Mis ik dan iets wat ik met de module wel zou hebben?

Dit is wellicht wel een koopje > http://www.speurders.nl/overzicht/v..._prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Wel een HT-4 maar wel een model A of maakt dat dan weer niet uit?

Bijlagen

• FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    583,2 KB · Weergaven: 36

Octavia32

Forumguru
Was leuk om te doen, jammer genoeg konden we needle sweep niet activeren via VCP. misschien nog eens kijken voor een VCDS kabel, want ondanks dat VCP toch behoorlijk aan het inhalen is zijn er toch functies die beter gaan met VCDS.

Voor wat betreft de aangeboden module die is niet geschikt voor jouw iPhone 6 en ook niet voor de iPhone 5 bijv.

Deze zou wel werken
Novero HT5 HT-5 HT 5 Golf Gti Tdi Tsi Dsg R20 R32 WIFI
€ 179,95
http://link.marktplaats.nl/m892682279

andrehj

Forumguru
Nog een toevoeging: Inmiddels is er al weer een nieuwe versie van de carkit uit: 3c8 035 730 E. En die wordt al voor 120 euro op de Duitse Ebay aangeboden.
Wijzigingen t.o.v. de D-versie schijnen klein te zijn, geen grote toevoegingen, maar wel wat bugs gefixed.

Bovenaan Onderaan