Verschil in banden maten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
Weet iemand waarom op de FABIA met 6jx15 velgen de banden in de maat 195/50 zitten ...???
Op de 6jx15 velgen van de IBIZA/CORDOBA en POLO zitten namelijk de 195/55 banden ..
Waarom is dit verschil ik had namelijk zelf ook liever de 195/55 banden gehad /forum/images/graemlins/crazy.gif

Arnie

Actief lid
Is het niet zo dat de Fabia standaard al op kleinere wielen staat dan de Polo/Ibiza?? In dat geval zou met een 55 maat de afwijking in de teller oplopen... Kan een reden zijn misschien

Fabia

† In Memoriam
Dat zou best wel eens kunnen kloppen. Alleen de Elegance en de Equipe Plus uitvoering staan toch standaard op 15inch? De rest wordt toch afgeleverd op 14inch?

Hetzer

Forumguru
ik heb het ook niet over de velgen maat , de basis Polo en Ibiza staan ook op 14 inch velgen!!!
Mijn vraag is waarom ze bij Skoda kiezen voor een kleinere banden maat, bij Seat en Vw worden de 15 inch velgen geleverd met een 195/55 band en bij Skoda dus met een 195/50 band!!

maar uhhh waarom???????

blackczech

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
de rs en rs-line worden geleverd met 205/45/16

[/ QUOTE ]

Dan te weten dat de ideale omzet maat 195/45-16 is he !!!
Maar hij is zo gehomologeerd dus !!So watt !! /forum/images/graemlins/1761.gif

de rs en rs-line worden geleverd met 205/45/16

[/ QUOTE ]

Dan te weten dat de ideale omzet maat 195/45-16 is he !!!
Maar hij is zo gehomologeerd dus !!So watt !! /forum/images/graemlins/1761.gif

[/ QUOTE ]

kvind het wel lekker rijden die 205/45/16 banden /forum/images/graemlins/laugh.gif

Fabia

† In Memoriam
Moet zeggen dat ik 195/50-15 meer dan genoeg vindt. Het hoeft van mij niet breder en platter. Zo'n 15inch band is al duur genoeg. Trouwens misschien nog een idee voor een Poll, op welke banden merk rij je? Ik heb Pirelli P6000 onder mijn Fabia liggen, zat er gelukkig standaard onder bij aflevering.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan