Verschil inleren trekhaak 7 & 13 polig

Karlz94

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en nog aan het rondkijken voor een superb of Octavia.

Nu ben ik benieuwd mocht een auto een 7 polige trekhaak hebben, en wil er een 13 polige jeager onder. Moet dit ook anders ingeleverd worden? Of is het trekhaak aan of trekhaak uit?
Dus als een 7 polige ingeleerd is, en je de kabelboom vervangt (En evt extra draden naar voren trekt) kan dit zonder foutmeldingen?
 

hemi24

Forumguru
Afhankelijk of de aanhangwagen module vervangen moet worden (of niet) is het enige zinnige wat hier met huidige informatie over kan worden gezegd.

Volgens mij wijkt de codering niet af van een beide varianten.

Welke type/serie/bouwjaren ben je naar aan het kijken?
 

Karlz94

Nieuw lid
2017/2018/2019. Twijfel tussen de benzine of de diesel, qua kilometers scheelt het niet veel voor mij. En de dsg tegenover de handgeschakeld. Mn vader heeft een karoq maar vind de dsg hiervan wat traag schakelen, maar kan ook omdat ik nu een Volvo v60 d6 (plug-in hybride) heb die een 2.5l diesel. Kan dat natuurlijk ook een heel wat verklaren ;)

Maar de aanhanger module zit vaak bij een kabelset toch? Tenminste wat ik dan zie. Dus is het kwestie van wisselen, en klaar.

Maar als ik die extra kabels naar voren niet nodig ben, kan ik toch ook alleen de doos bij de trekhaak vervangen door de 13polige?
 
Bovenaan Onderaan