Verschil linksvoor en rechtsvoor na schade (vering?)

PizzaPieter

Forumguru
Heren,
Op vakantie heeft zich een kleine aanrijding voorgedaan bij onze fijne Seat. Ondanks dat de impact niet groot was en de schade beperkt leek (kromme stuurstand, beschadigd bumper en spatbord), is toch het hele mechanische gedeelte van de wielophanging links voor vervangen. Draagarm, fuseekogel, stuurstand, veerpoot etc. en voorzover ik begreep zijn de schokdemper en veer niet vervangen.

Ik merkte zojuist op dat de afstand tussen de linkerband en het spatbord kleiner is dan rechts (ca 1 - 1,5cm). Links lijkt hij dus verder 'door te zakken' dan rechts. Wat kan daarvan de oorzaak zijn?

Morgen ga ik even bellen met de schadeboer, maar ik hoor graag wat jullie als oorzaak zouden kunnen bedenken
 

Antera

Donateur
Misschien verkeerde veer eronder zitten of een andere oorzaak. Misschien zit het scherm wel niet zoals het hoort of is het subframe verschoven
 

PizzaPieter

Forumguru
Deze foto's heb ik net gemaakt (voor wat t helpt).
Veer kleuren zijn hetzelfde en dat lijkt in lijn met wat ze zeiden (veren en dempers zijn niet vervangen)
 

Bijlagen

  • 20240922_182902.jpg
    20240922_182902.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 13
  • 20240922_182915.jpg
    20240922_182915.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 13

Tees

Donateur
Dan hebben ze iig netjes schoongemaakt voor ze de boel opnieuw monteerden ;)

Maar lijkt me helder dat dit niet de bedoeling is, ongeacht wat de oorzaak is. En t lijkt me ook niet bevorderlijk voor de wegligging, dus ik zou rap teruggaan naar de schadehersteller.
 

PizzaPieter

Forumguru
Dan hebben ze iig netjes schoongemaakt voor ze de boel opnieuw monteerden ;)

Maar lijkt me helder dat dit niet de bedoeling is, ongeacht wat de oorzaak is. En t lijkt me ook niet bevorderlijk voor de wegligging, dus ik zou rap teruggaan naar de schadehersteller.
Volgens mij is al het glimmende nieuw. Vanaf draagarm richting wiel.en naar boven. Ook naaf.
Alleen schokdemper en veer niet (volgens zeggen).

Hoort inderdaad en ik heb al gemeld dat hij wat lijkt 'te zoeken' en 'ietsie naar links lijkt te gaan'.

Wat daarnaast erg vervelend is, is dat de auto enorm stinkt naar verbrande koppeling. Ook nu nog steeds terwijl ik alweer aardig wat.kilometers mee gereden heb
 

gehaktbal

Forumguru
Demper zit toch in dat geribbelde dingetje hoesje in de veer?
De schokdemper is één geheel met de onderkant van de veerpoot. Het zwarte, waar de veer op rust (de veerschotel) is onderdeel van je schokdemper.

Zo'n model zeg maar:

thumb
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan