Verschil Satin Grey / Aqua Blue Metallic

WanderZ

Actief lid
Toen ik mijn auto uit mocht zoeken heb ik lang zitten dubben tussen de kleuren Satin Grey en Aqua Blue Metallic.. Uiteindelijk (voor mijn gevoel en smaak) de goede kleur gekozen, maar kan me voorstellen dat er meer zijn met dit dilemma..

Sinds een tijdje staat er bij ons in het 'durp' een O2 in Satin Grey.. Vanochtend er even naast gaan staan zodat je het verschil kan zien. Doe er je voordeel mee! ;)

De linker is dus Satin Grey, en de rechter is mijn O2 in Aqua Blue.

p.s. let niet te veel op de kwaliteit van de foto's.. Zulke fantastische foto's maakt mijn iPhone 3GS nu eenmaal niet..

Satin Grey lijkt op de foto's toch wel behoorlijk donkerder dan Aqua Blue.

Ik vond Satin Grey (in de showroom) al te licht, dan zal dat Aqua Blue voor mij wel helemaal te licht voor mijn smaak zijn.

Ik hou persoonlijk meer van donkere auto's, vandaar ook mijn keuze voor Rosso Brunello ;)

Met je nieuwe velgen is jou wagen wel makkelijk te herkennen ;)

WanderZ

Actief lid
Aqua Blue is inderdaad wel erg licht hoor.. bijna zilvergrijs..

En ik hoop door de velgen snel eens gespot te worden door iemand van hier.. (althans, mijn auto dan he, ikzelf ben niet zo interessant! haha) :bye:

WanderZ

Actief lid
Ik rij dagelijks naar Heerenveen en terug.. Heen meestal rond 8uur en terug meestal rond 17uur. soms ben ik ook wel eens wat later hoor.. Maar goed, zou leuk zijn eens iemand tegen te komen. Afgelopen week/weekend ben ik paar dagen in noord-brabant / zeeland geweest, maar geen skoda's gezien met mensen die 'terug kijken'...

WanderZ

Actief lid
Misschien komen we elkaar dan wel eens tegen ja .. Wel zwaaien he?! ;) :bye:

Leer/Den Helder is ruime 2uur sturen denk ik?

Mooie foto's en leuk om naast elkaar te zien! Super mooie wagens ook. Blijft mooi he? :super:

De 1.4 TSI DSG-7 die ik bij PON in Leusden enkele keren heb mogen rijden, is ook zo'n aqua blue. Mooie kleur hoor! Net als anderen houd ik zelf echter het meest van donkere kleuren op zo'n grote wagen.

Ik twijfelde enorm tussen antraciet en zwart (zie een ander draadje), maar het is uiteindelijk dus zwart geworden. Ik moet nog effe wachten tot eind oktober.

Graag weer even on topic, heren,

WanderZ begon met het verschil tussen satin grey en aqua blue. Handig om te vergelijken, WanderZ!
Ik vond satin grey de mooiste kleur, zoals vermeld in Meet & Greet bij mijn introductie. Ik zie nu pas, dat er ook een aqua blue is (die was er zeker nog niet voor de O1?).

Op de foto's lijkt de satin grey vrij donker en zou mijn voorkeur gaan naar aqua blue. Maar op de site van Skoda vind ik aqua blue toch te licht. Wie echt wil/kan kiezen, zal de kleur in het echt moeten gaan zien. Toch goeie actie van Wander Z.

EdK

Forumguru
Vaak staan er bij de dealers ( van mij wel ) kleuren zuilen !
Daar hebben ze dus een zuil met half ronde metalen platen en dan in de leverbare kleuren gespoten!
En moet zeggen dat die kleuren zeer goed overeenkomen.
Zit je alleen nog met het inbeeldingsvermogen om zo'n klein stukje kleur over het totale oppervlak van de wagen te spiegelen !

Zo die was ff on-topic zeg !! :tongue:

Rudie

Nieuw lid
"Ik zie nu pas, dat er ook een aqua blue is die was er zeker nog niet voor de O1? "

Voor de O1.... ? ehu....O0..:crazy:

Aqua blue is met ingang van 2009 een nieuwe kleur dat klopt.

(WanderZ: Je kan altijd nog naar Marum rijden (7km) als je wilt zwaaien he.)

WanderZ

Actief lid
Das lekker dichtbij Rudie.. haha Zal er eens doorheen rijden! :xyxthumbs:

Klopt dat je de kleur het beste even in het echt kan bekijken, om zeker weten de (naar jou smaak) beste uit te kiezen..
Vond het vooral leuk even de 2 auto's naast elkaar te zien.. ;)

Vacaro

Senior Member
Vaak staan er bij de dealers ( van mij wel ) kleuren zuilen !
Daar hebben ze dus een zuil met half ronde metalen platen en dan in de leverbare kleuren gespoten!
En moet zeggen dat die kleuren zeer goed overeenkomen.
Zit je alleen nog met het inbeeldingsvermogen om zo'n klein stukje kleur over het totale oppervlak van de wagen te spiegelen !

Zo die was ff on-topic zeg !! :tongue:

Ik had ook gekozen voor satin grey op zo'n zuil, toen ik een paar dagen later een O2 zag in die kleur kreeg beetje spijt van mijn keuze en ben ik nog gaan veranderen bij de dealer.
Daardoor is mijn auto 3weken later geleverd dan voorzien omdat die opnieuw in de planning moest. Al bij al toch blij dat ik voor Graphit grey gegaan ben. Toch meer mijn ding.
Op die zuil toonde satin grey donkerder dan het in het echt is.

EdK

Forumguru
Op die zuil toonde satin grey donkerder dan het in het echt is.

Ooit van een schilder geleerd dat je een kleur altijd buiten met daglicht moet bekijken om de juiste kleur te kunnen zien.
Dus maw nooit met kunstlicht , hoe fel dit licht ook is je krijgt altijd een foute indruk dan !

LenK

Forumguru
Ooit van een schilder geleerd dat je een kleur altijd buiten met daglicht moet bekijken om de juiste kleur te kunnen zien.
Dus maw nooit met kunstlicht , hoe fel dit licht ook is je krijgt altijd een foute indruk dan !
Je had het hiervoor over die kleurvoorbeelden bij de dealer. Als je met zo'n staal naar buiten loopt dan zie je inderdaad ineens een heel andere kleur. Maakt het kiezen en het inschatten hoe de kleur er op een hele auto uitziet nog lastiger.

Bovenaan Onderaan