Verschil tussen 'gewoon' en 'business line' ?

Pygmy

Nieuw lid
Ik ben me pas net op Skoda aan het orienteren, dus dit is misschien een heel stomme vraag..
Ik kan de brochures downloaden en erop na slaan, maar het is nogal wat werk om de specs naast elkaar te zetten en te vergelijken.
Is er een mogelijkheid om ergens duidelijk te zien wat bv. de verschillen zijn tussen de Octavia Combi Ambition en de Ambition Business Line ?

CDK

Forumguru
om het verschil te zien zal je de inhoud van de pakketten moeten bestuderen, alle businessline uitvoeringen zijn rijker uitgeruste uitvoeringen tegen een scherpe prijsstelling, maar nadeel van zo'n businessline is weer dat ze soms niet te combineren zijn met andere opties die je eventueel nog zou willen toevoegen.

Succes met je zoektocht! Greetz Corné

Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
huh? ik heb al meerdere business-lines gereden, en telkens allerlei extra opties erbij genomen. Dat nadeel herken ik dus totaal niet.

En om de verschillen duidelijk te krijgen, zul je toch gewoon de specs moeten vergelijken.

CDK

Forumguru
@MarcoO2, niet alle opties kunnen of konden icm met een businessline model, ik liep met mijn vorige S2 tegen dit probleem aan, vandaar dat ik toen een Elgance met alle opties afzonderlijk genomen hebt, dan kom je alleen wel een stuk duurder uit helaas :(

Greetz Corné

MarcoO2

Forumguru
@ Corne: ik geloof wel dat sommige opties niet te combineren zijn, alleen "meestal niet" ging mij iets te ver ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Maik

Actief lid
Wanneer je voor een businessline uitvoering gaat, zijn een aantal opties standaard toegevoegd t.o.v. de basis uitvoering. Deze zijn voor een aantrekkelijk bedrag toegevoegd. Echter zijn niet alle pakketten op een businessline toe te voegen.
Een voorbeeld hiervan is het licht-pakket met Xenon koplampen....
Nog een verschil wat ik zie: 3 spaaks stuur met flippers op de niet businessline in het telefoonpakket!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CoesDoes

Forumguru
Informatie vanuit Pon:

Businessline

Zoals gebruikelijk bij ŠKODA zijn er extra aantrekkelijke Businessline uitvoeringen op de Ambition en Elegance.

De Ambition Businessline heeft als basis de Ambition, met een meerprijs van 1.300 euro en extra o.a.:
- Navigatie Amundsen met 5,8 inch kleuren touchscreen
- Parking Distance Control achter
- Elektrische raambediening voor en achter
- Driver Activity Assistant, vermoeidheid waarschuwingssysteem
- Crew Protect Assistant, pre-crash systeem
- Bluetooth carkit met stembediening
- Lichtmetalen velgen 16 inch ‘Minoris’

De Elegance Businessline heeft als basis de Elegance, met een meerprijs van 2.500 euro en extra o.a.:
- Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, 64Gb harde schijf en dvd-speler
- Lichtmetalen velgen 17 inch ‘Teron’
- Bi-Xenon koplampen met AFS functionaliteit
- Canton soundsystem ( 10 luidsprekers, digitale equalizer en subwoofer )
- Parkeerassistent met parkeersensoren voor en achter
- Verwarmbare voorstoelen

Let wel op dat er o.a. staat, er kan dus meer extra opzitten. ;)

RoelF

Forumguru
Ik vond mijn gekrabbel terug in de folder. Wat roze is, zit niet op de Ambition tov de ABL.
Het is inderdaad meer dan de 'oa.' van CoesDoes, maar dan kom je in details als een 'lederen handremgreep en versnellingspookknop'.

Lekker ouderwets vergelijken :)

IMG_1400.jpg

CharlesTucker

Forumguru
Zo, dat zijn wel veel meer en grotere verschillen tussen de EBL en E-niet-BL dan toen ik mijn O2C kocht, het verschil was toen alleen de Columbus ipv Swing en Xenon verlichting ipv "gewoon", verder waren ze toen (bijna 2,5 jaar geleden) identiek.

MaRco2

Forumguru
Dat van de afvalbakken (meervoud dus) heeft me verbaasd, ik heb er maar eentje (er werd ook over enkelvoud gesproken) en een andere E BL had er ook eentje.

CoesDoes

Forumguru
En je ziet op de foto nog net: de EBL beschikt tov de ABL extra over, oftewel: de EBL zou volgens deze specs ook afvalbakken (en niet maar een) moeten hebben

elephtera

Forumguru
Volgens mij is het ook wel verstandig om de folder mee te nemen als je de auto ophaalt, en echt alles even langs te lopen. Want zoals het in de folder staat zou je 2 bakjes moeten hebben en zijn er wel meer dingen die ze opeens kunnen/zullen laten verdwijnen.

Bovenaan Onderaan