Captain Hook
Forumguru
Ik heb afgelopen week proefgereden in de nieuwe Fabia met de 1.2 TSI en ik moet zeggen, ik was zeer positief verbaasd over die motor!
Voor zo'n krachtbronnetje, zo veel pit en beschaafd geluid, dat viel niet tegen.
Zelfs het geluidsniveau bij 120km/h op de snelweg viel reuze mee (in vergelijking met mijn 2.0 TDI).
Idd, die felle explosieve trekkracht die je in de PD 2.0 TDI merkt, zit er niet in, maar dat kan ook niet anders.
Comfort in z'n totaliteit is wat minder dan mijn O2 combi, maar dan zal voornamelijk door het verschil in wielbasis komen. Uiteraard komt dit allemaal tot uitdrukking vanwege het prijsverschil.
Maar ja, een O2 2.0 TDI combi Elegance uitvoering met een nieuwprijs van bijna 33K versus bijvoorbeeld een Fabia Combi 1.2TSI DSG met een nieuwprijs van ruim 20K. :smirk:
Daarnaast spelen het enorme verschil in wegenbelasting EN verzekering bij een kilometrage van 15-20KKm/jr ook een belangrijke rol.
Nu vroeg ik me af of iemand kan aangeven of een idee heeft in hoeverre de Fabia Combi FL Scout uitvoering met z'n standaard wat grotere en lagere LMVs net zo of minder comfortabel rijdt als de 'gewone' uitvoering?
Tot nu toe heb ik geen dealer (in de buurt) kunnen vinden die de Scout uitvoering met z'n 205/45 R16 velgen heeft staan om te kunnen proberen.
En nog iets (denkende aan het hulpveren verhaal bij de O2's), zijn hulpveren bij de Fabia Combi al dan niet aan te raden?
Voor zo'n krachtbronnetje, zo veel pit en beschaafd geluid, dat viel niet tegen.
Zelfs het geluidsniveau bij 120km/h op de snelweg viel reuze mee (in vergelijking met mijn 2.0 TDI).
Idd, die felle explosieve trekkracht die je in de PD 2.0 TDI merkt, zit er niet in, maar dat kan ook niet anders.
Comfort in z'n totaliteit is wat minder dan mijn O2 combi, maar dan zal voornamelijk door het verschil in wielbasis komen. Uiteraard komt dit allemaal tot uitdrukking vanwege het prijsverschil.
Maar ja, een O2 2.0 TDI combi Elegance uitvoering met een nieuwprijs van bijna 33K versus bijvoorbeeld een Fabia Combi 1.2TSI DSG met een nieuwprijs van ruim 20K. :smirk:
Daarnaast spelen het enorme verschil in wegenbelasting EN verzekering bij een kilometrage van 15-20KKm/jr ook een belangrijke rol.
Nu vroeg ik me af of iemand kan aangeven of een idee heeft in hoeverre de Fabia Combi FL Scout uitvoering met z'n standaard wat grotere en lagere LMVs net zo of minder comfortabel rijdt als de 'gewone' uitvoering?
Tot nu toe heb ik geen dealer (in de buurt) kunnen vinden die de Scout uitvoering met z'n 205/45 R16 velgen heeft staan om te kunnen proberen.
En nog iets (denkende aan het hulpveren verhaal bij de O2's), zijn hulpveren bij de Fabia Combi al dan niet aan te raden?