fanSkoda-VW
Forumguru
- Ik kies d.m.v. de daarvoor bestemde toets de rijmodus ECO en de toets blijft opgelicht
- Er komt ook ECO te staan bovenaan in het MM (Multimedia)-scherm
- Ook in het dashboard wordt de gekozen rijmodus ECO correct weergegeven.
So far so good.
Dan stop ik en zet de motor uit etc. Als ik dan weer start is:
- de rijmodustoets nog steeds correct opgelicht
(bedien ik die toets dan staat in het MM scherm nog steeds de gekozen ECO rijmodus)
- In het MM scherm bovenaan staat ook nog steeds ECO
- NIET in het dashboard! Daar staat de D van de normale rijmodus Drive.
In welke drivemodus rij ik dan? Drive (normaal) of toch ECO?
In de handleiding staat wel:
Gedrag van de rijprofielen bij het uit- en inschakelen van het contact. Als u het contact uit- en weer inschakelt, blijft het eerder gekozen rijprofiel nog steeds geselecteerd.
Dat zou dus betekenen dat de D die verschijnt in het dashboard na herstart fout is?
Deze softwarefout is persistent, blijvend, tenzij ik weer eerst opnieuw de stand ECO kies via het MM scherm. Dan zie ik weer de E weergegeven in het dashboard.
Nu weet ik het even niet: is de melding in het Eco in het MM-scherm oké of die in het dashboard.
Kan iemand daar een (LED-)licht op laten schijnen, en zo mogelijk dat herstellen, b.v. @Antera of @Rainesh?
Dank en grtssss
- Er komt ook ECO te staan bovenaan in het MM (Multimedia)-scherm
- Ook in het dashboard wordt de gekozen rijmodus ECO correct weergegeven.
So far so good.
Dan stop ik en zet de motor uit etc. Als ik dan weer start is:
- de rijmodustoets nog steeds correct opgelicht
(bedien ik die toets dan staat in het MM scherm nog steeds de gekozen ECO rijmodus)
- In het MM scherm bovenaan staat ook nog steeds ECO
- NIET in het dashboard! Daar staat de D van de normale rijmodus Drive.
In welke drivemodus rij ik dan? Drive (normaal) of toch ECO?
In de handleiding staat wel:
Gedrag van de rijprofielen bij het uit- en inschakelen van het contact. Als u het contact uit- en weer inschakelt, blijft het eerder gekozen rijprofiel nog steeds geselecteerd.
Dat zou dus betekenen dat de D die verschijnt in het dashboard na herstart fout is?
Deze softwarefout is persistent, blijvend, tenzij ik weer eerst opnieuw de stand ECO kies via het MM scherm. Dan zie ik weer de E weergegeven in het dashboard.
Nu weet ik het even niet: is de melding in het Eco in het MM-scherm oké of die in het dashboard.
Kan iemand daar een (LED-)licht op laten schijnen, en zo mogelijk dat herstellen, b.v. @Antera of @Rainesh?
Dank en grtssss