Verschillende uitlaten Octavia

Joep

Lid
Weet iemand waarom de ene Octavia 1.9 TDi 2 kromme uitlaatpijpjes heeft, en de andere 1.9 TDI 2 rechte uitlaatpijpjes? Houdt dit verband met de uitvoering, Ambiente tegenover Elegance? Of heeft het met de leeftijd van de auto te maken?

Rallye

Forumguru
Ik heb het nog nooit opgemerkt, maar het zou ook aan de aanwezigheid van een roetfilter kunnen liggen: zonder filter wijzen ze naar beneden, met zijn ze recht?

hemi24

Forumguru
Rallye heeft het antwoord al gegeven: met roetfilter mag je in de demper kijken...
Wat mij trouwens verbaasde: i.t.t. de 1.9 TDI heeft de 1.6 TDI bij de O2 geen demper aan het eind, terwijl de Superb dit weer wel heeft...

VEEJAY

Forumguru
Topicstarter heeft het over TDI. Voor de diesels is het hetzelfde af fabriek(krom naar beneden), je kunt achter een uitlaatsierstuk laten plaatsen (recht naar achter) als optie.

hemi24

Forumguru
:ot: @VEEJAY: ik snap je reactie niet zo goed, we hebben het tot nu toe allemaal over TDI's volgens mij?!?

VEEJAY

Forumguru
Sorry er zat een collega tegen me aan te praten, terwijl ik typte :tongue:.

Wat ik bedoel is dat de O2 1.9TDI en 2.0TDI pre-FL de uitlaten hetzelfde zijn. Je kunt als officiële optie een 2 rechte chromen pijpjes naar achteren laten plaatsen, volgens mij was dat 70 euro toendertijd. Hoe het met de SuperB of FL modellen is weet ik niet.

Het heeft niet met de uitvoering Elegance of ambiente te maken, ik had destijds een Elegance en moest het los erbij kopen.

Joep

Lid
Hemie 24, ik denk niet dat het met een roetfilter te maken heeft. Mijn elegance 1.9.TDI van 11-2007 heeft volgens de sticker met codes geen roetfilter. Ik denk dat het antwoord van Veejay klopt.

Cordoba

Forumguru
Wat je ook ziet is dat bij vervangen van de einddemper door een demper van Kwik fit e.d. er een imitatie-exemplaar, waarbij je soms ook tegen dergelijke verschillen aan loopt.

hemi24

Forumguru
Geloof me nu maar: met roetfilter mag je in de einddemper kijken, zonder roetfilter zijn ze origineel naar beneden gericht...
Dacht ook altijd dat de pijpjes van de 2.0TDI net even 5mm groter in diameter waren dan de 1.9TDI...

Canon-Eye

Forumguru
Geloof me nu maar: met roetfilter mag je in de einddemper kijken, zonder roetfilter zijn ze origineel naar beneden gericht...

Klein feitje: m'n vorige auto was een OII combi 1.9 Tdi 105pk (okt. 2007) met af-fabriek roetfilter én naar beneden gekromde eindpijpjes.

Bovenaan Onderaan