Versnellingen

Jerrie

Lid
Ik heb sinds kort een Fabia uit 1990, en wil het graag goed voor elkaar
hebben.
Heb al een paar interessante avonden op het forum doorgebracht waarin me veel duidelijk is geworden. Alleen is het zoveel, dat zelfs met de zoekfunctie niet alles me duidelijk is
Wel zeker een meerwaarde dit mooie forum :1761:

Wat me na een paar dagen rijden met de Fabio opvalt is dat het schakelen op zich wel goed gaat.
Maar wil het soepel en wil ik naar de eerste versnelling ik heeel langzaam moet rijden. Is dat gewoon voor deze versnellingsbak?

En als ik zeer langzaam achter een trekker (of zo) rijdt, gaat de auto wat schokken. Is ook dit gewoon bij de Fabia?

CaseyBasey

Actief lid
Je bedoelt dat je heel langzaam moet rijden als je van je 2de naar 1ste versnelling wilt schakelen? Dat is heel gewoon. De 1ste versnelling is vooral bedoelt om vanuit stilstand weg te rijden.
En als je heel langzaam rijdt en hij gaat schokken moet je waarschijnlijk terugschakelen.

Jerrie

Lid
Dank voor de reactie

Alleen in tegenstelling tot de Octiavia, (weet ut is een heel andere auto) moet je bijna stilstaan om de eerste te zetten, en dan weer optrekken.
Ben gewend dat het toch wel ''rollend kan''

En het stoten, dan rijd ik al in de 1ste versnelling, dat ik anders terug moet schakelen is me wel duidelijk:tongue:

darkprojectx

Forumguru
als je heel rustig rijdt en je zit in zn 1 of 2 dan wil hij inderdaad soms weleens als een kameel rijden. Volgens mij is hier ook een topic aan gewijdt onder de noemer hikkend file rijden..?

Bovenaan Onderaan