Versnellingsbak 14 tdi

Zijn er 14 tdi rijders die hun ervaring over de versnellingsbak kunnen delen met mij, ik vind namelijk dat de bak tussen de 1500 en 2000 toeren nog al een gierend geluid maakt tijdens het rijden als ik mijn koppeling in trap is het weg.Is dit normaal bij een 14 tdi?

Joske

Forumguru
Bij mij is dit zeker niet het geval.. Misschien toch eens laten nakijken ? Ben je wel zeker dat het je versnellingsbak is? Mss is het je koppelingsplaat zelf?

Joske

joergarms

Senior Member
Geluiden die weggaan bij het intrappen van de koppeling zijn vaak een versleten of kapot druklager.
Waarschijnlijk heb je stationair ook extra geluid, maar valt 't dan minder op. Doordat het motorgeluid overstemt.

Idd als de motor stationair draait en ik druk de koppeling een paar keer in en laat hem los hoor ik ook iets lopen zou het dan toch het lager zijn ,maar ik rij er alweer zo'n 20000km met dit geluid en het gekke is als de motor koud is is het bijna niet hoorbaar.

Ronnie

Forumguru
Bij een koude motor is de bak ook koud,=dikkere olie;
Het is vrij normaal dat je het druklager en het priseaslager(=ingaande as versn. bak)
bij een warme bak iets kunt horen, (de priseas is maar 1 keer fors gelagerd).

OK is dit dan normaal dat deze bak van de 14 tdi zo goed te horen is komt boven mijn radio uit, als ik rond de 50 rij en 2000 toeren maak.:ahum:

Ronnie

Forumguru
Nee, dat lijkt me niet, er zal dan toch een lager van de uitgaande as/ of het differentieel kapot zijn denk ik.

Bovenaan Onderaan