Versnellingsbak defect

Pezon

Nieuw lid
Op dit moment staat mijn Octavia (Bj 2000) met een kapotte versnellingsbak bij een garage in Tsjechie. Volgens de sleepdienst is er iets met het aluminium. Schijnt veel voorkomend probleem te zijn bij dit type wagen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag.....

purk

Senior Member
dan heb je waarschijnlijk een 1.6 akl met een DUU versnellingbak, er zit op deze bakken een coulance regeling van 6 jaar geloof ik.
De klinknagels gaan defect waardoor je diffrencieel losloopt en je bak kapot gaat ( huis )

Duur grapje en als je dit laat repareren zorg er dan voor dat je gereviseerdebak of een nieuwe krijg die gemodificeerd is.

Pezon

Nieuw lid
Dank je voor de snelle reactie!! Geen idee wat voor type bak het is. Inderdaad een duur grapje: kon hem in Tsjechie laten repareren, een gereviseerde bak kost bij het sleep/garagebedrijf waar die wagen nu staat ongeveer 1900 euro!
Enig idee waar ik die coulance regeling kan terugvinden?

purk

Senior Member
ff bellen naar de dealer, ik geloof dat een bak iets van 1100 euro kost.

kan ook zijn dat ze voor de skoda andere coulanceregeling hebben.
vw geeft 6 jaar voor deze bakken.

JvdMeer

Nieuw lid
Mijn Octavia L&K (nov 1999) schakelde al een paar zeer slecht; bij 280.000 km. heeft Theo Kloosterman er een PD diesel met bak, koppeling en alles wat er aan vast zit, in gezet. Deze motor uit 2004 had ongeveer 70.000 km gedraaid en sinds april van dit jaar heb ik eigenlijk weer een nieuwe auto en niemand die er wat van ziet! Misschien wil hij dit nog wel eens doen.

Bovenaan Onderaan